IT Day 2019

Focus op de nieuwe IT-behoeften van de publieke sector en alle mogelijke oplossingen

Brussel | 12 september 2019

  • tweetalig event Nederlands-Frans
  • +10 experts beantwoorden al uw praktische vragen
  • lunch & networking

4de editie

+10 topsprekers en experts

100 deelnemers verwacht

2 conferentie- zalen

10 actualia sessies

U werkt in de publieke sector?

  • Ontdek hoe u de elektronische en papieren facturatie het best combineert voor een betere werkefficiëntie.
  • Beheers de digitalisatie om tijd en kosten te besparen.
  • Leer alles over de cloud en de nieuwste archiveringsmethoden.
  • Ontvang tips en tricks van onze experts om uw IT-behoeften duidelijk te definiëren.
  • Wissel en ontdek oplossingen voor al uw problemen in verband met de uitvoering van een IT-opdracht.

U werkt voor een bedrijf?

  • Ontdek alle actualiteit inzake overheidsopdrachten.
  • Maak kennis met de publieke sector en vergroot uw kansen op het winnen van overheidsopdrachten.
  • Maak persoonlijk kennis met besluitvormers in de publieke sector, leer meer over hun behoeften en hoe u beter kunt reageren op hun verzoeken.

Ontdek onze sprekers

Benjamin Libens

Attaché-jurist, Cel Aankoopbeleid en Advies, ...
Meer weten

Tom Wolfs

Public Policy Researcher, FOD Kanselarij ...
Meer weten

Christian Geldhof

Meer dan 20 jaren ervaring ...
Meer weten

Tom Plasschaert

Head of Facilities and Infrastructure ...
Meer weten

Stijn Knaepen

Consultant, EBP Consulting.
Meer weten

Anthony Kelly

Amazon Web Services - Cloud ...
Meer weten

Laurence Geyduschek

Opdrachthoudster, FOD Kanselarij van de ...
Meer weten

Programma

IT_deelname-AWS

NL

Elektronische en papieren facturen gaan nog een tijdje samenleven. De e-facturen zorgen zeker voor meer transparantie, efficiëntie en een snellere verwerking maar hoe kunnen we een omslachtige combinatie van beiden vermijden? Uw huidige tool aanpassen of een nieuwe tool implementeren met welk impact op de bestaande programma’s? Hoe kunnen we de overheidsopdrachten reeds in uitvoering aanpassen aan de elektronische facturatie? Kan een verrekening volstaan voor de integratie van deze e-facturen? Focus op de bestaande mogelijkheden en wat te voorzien in de overheidsopdracht om de beste oplossing voor jullie te vinden.

Laurence Geyduschek, Opdrachthoudster, FOD Kanselarij van de Eerste Minister
Tom Wolfs, Public Policy Researcher, FOD Kanselarij van de Eerste Minister

2019 wordt alvast een e-jaar. Na het invoegen treden van het gebruik van de webportalen e-Notification en e-tendering werd in 2018 ook het elektronisch UEA en het gebruik van Telemarc voor de aanbesteden overheden verplicht. Meer en meer stappen gebeuren dus al digitaal maar de weg is nog lang. Wat is de omvang van de verplichtingen voor de aanbesteden overheden inzake dematerialisatie? Welke oplossingen zorgen voor tijdswinst en minder kosten voor de digitale revolutie voor overheidsopdrachten? Welke tools kunnen de medewerkers helpen bij deze grote verandering?

Benjamin Libens, Attaché-jurist, FOD BOSA

[sessie gegeven in het Engels]

De traditionele procedures voor overheidsopdrachten zijn ontworpen om producten zoals hardware en bijhorende software aan te kopen. Deze aanpak is vaak niet toepasbaar op de aankoop van cloud-technologie, die een nieuw licht werpt op IT-gebruik in de publieke sector. Deze sessie bekijkt de best practices voor cloud-procurement in de publieke sector, gekoppeld aan een open debat over het onlangs gepubliceerde "Cloud Infrastructure Services Providers in Europe (CISPE) Buying Cloud Services Handbook" (https://cispe.cloud/1983-2/).

Anthony Kelly, Cloud Policy & Procurement Specialist, Amazon Web Services

Het is niet altijd evident om de aangepaste dienst of het geschikte materiaal aan te kopen en zeker in de IT sector. Zelfs wanneer de noden heel goed beschreven zijn, hoe gelijkaardige producten vergelijken? Functionaliteiten te precies beschrijven kan een bekende soft- of hardware viseren en dit is niet conform de wetgeving overheidsopdrachten en ook niet efficiënt. Innoverende oplossingen zijn soms onbekend maar misschien goedkoper? Welke gunningscriteria gebruiken om de offertes zo goed mogelijk te vergelijken? Welk gewicht aan het prijscriterium geven? Hoe een demo van software beoordelen en quoteren? Christian Geldhof, diensthoofd Procurement bij de Federale Politie, geeft ons tips om de uitdaging aan te gaan, van de goede vergelijking naar de juiste prijs.

Christian Geldhof, Diensthoofd Procurement, Federale Politie

Ronde tafel "van theorie naar praktijk"
Getuigenissen over de moeilijkheden die kunnen ontstaan na de aankoop van een nieuw IT-product:
- (on)compatibiliteit met het bestaande product ;
- onderhoud, veroudering, technologische evolutie ;
- het vermijden van een verdubbeling of verdrievoudiging van de budgetten van de Aanbestende Overheid ("verzoek om supplementen").

Christian Geldhof, Diensthoofd Procurement, Federale Politie
Stijn Knaepen, Consultant, EBP
Tom Plasschaert
, Head of Facilities and Infrastructure, FSMA

FR

L’obligation du passage à la facturation électronique peut être une opportunité de modernisation pour les administrations belges. La numérisation promet efficacité, transparence et rapidité, mais comment échapper à une cohabitation fastidieuse des deux méthodes? Adapter votre logiciel en place ou implémenter un nouvel outil, avec quel impact sur les autres programmes?
Focus sur les solutions proposées par le marché et que prévoir dans le marché afin de sélectionner la solution la plus adaptée à votre activité.

Brahim Ammar Khodja, Chargé de projet, SPRB- BCR, Easybrussels
François Du Mortier, eGov Manager, CIRB

La digitalisation des marchés publics s’impose légalement à tous entre-autre via les outils e-procurement. Au-delà de ce portail, chaque département doit ou devra revoir ses processus d’achat public dans une optique digitale. Venez découvrir comment repenser numériquement l’achat public et comment aborder le traitement, la conservation et la circulation des documents de marchés pendant les phases de sourcing, de passation et d’exécution.

David Bellet, Senior purchasing officer à La Défense

[session animée en anglais]

Les méthodes traditionnelles d’achat et de passation de marchés du secteur public ont été conçues pour l’achat de produits tels que le matériel informatique et les logiciels connexes. De telles approches d'achat sont souvent incompatibles avec l'achat de technologies dans le cloud, ce qui offre un nouveau modèle d'utilisation informatique dans le secteur public.

Cette session examine les meilleures pratiques en matière d’achat dans le cloud dans le secteur public, avec une discussion sur le récent « Cloud Infrastructure Services Providers in Europe (CISPE) Buying Cloud Services Handbook » (https://cispe.cloud/1983-2/).

Anthony Kelly - Cloud Policy & Procurement Specialist, Amazon Web Services

Kristen Voglaire, Directeur-Expert Marchés publics & Affaires juridiques, ETNIC

Table-ronde "De la théorie à la pratique"
témoignages au sujet des difficultés pouvant apparaître suite à l’achat d’un nouveau produit IT:
- (in)compatibilité en cours de route avec l'existant ;
- maintenance, obsolescence, évolution de la technologie ;
- évitement du doublement ou du triplement des budgets du Pouvoir Adjudicateur ("demande de suppléments").

Marie-Alice Vroman, Consultante, EBP
David Bellet, Senior purchasing officer, La Défense

Partnership & sponsoring

U wilt zaken doen met de overheid en persoonlijk in contact komen met de aankopers, juristen en adviseurs die
een beslissende rol spelen bij het toekennen van overheidsopdrachten in de IT sector?

Grijp dan deze unieke kans om uw bedrijf voor te stellen tijdens de IT DAY.
Als partner krijgt u uitgebreide zichtbaarheid in de communicatiecampagne en bij uw doelgroep tijdens het event.

Daarnaast ondersteunen we persoonlijke ontmoetingen met relevante contactpersonen, zodat u uw zakelijke doelen bereikt.

Vraag hier alle partnermogelijkheden aan.

Prijzen

Prijs Publieke Sector

450 € (exl. btw)

Prijs Privésector

650 € (exl. btw)

Multi Events

Mis het traject INNOVATIETECHNIEKEN van het event « Smart Admins » niet. De twee dagen zijn complementair! Schrijf u in voor beide en geniet 150 EUR korting.

Vraag uw toegang tot meerdere events aan en geniet van een uitzonderlijke korting >>

logo-NL

Promoties

  • U geniet van een korting indien u zich met 3 of meer deelnemers inschrijft. 
  • Uw korting wordt automatisch verrekend bij uw inschrijving ; kortingen zijn niet cumuleerbaar.

Voordelen

Inschrijving

FAQ

Dit jaar vindt de IT Day  plaats op donderdag 12 september 2019 in Brussel-centrum.

De exacte locaties waar de congressen zullen plaatsvinden worden uiterlijk 15 dagen voor de dag van het evenement per e-mail meegedeeld aan elk ingeschreven deelnemer.

De IT Day 2019 zal plaatsvinden in het aangename kader van het hotel:

Hotel NH Brussels Bloom
Koningsstraat 250
1210 Brussel

www.bloom.hotelsbrussels.net

De IT Day richt zich naar iedereen die betrokken is bij of die meer wenst te weten over actuele kwesties bij IT-projecten in de publieke sector. Er is geen uitgebreide voorkennis van de materie vereist.