National Tender Day 2018

Oops! U bent te laat voor de editie 2018.
Op 24 oktober 2019 organiseren we de 12de editie, ontdek het programma en schrijf u in.

Brussel │ 25.10.2018

De 11de editie van de National Tender Day zal plaatsvinden op donderdag 25 oktober 2018 in het Sheraton Airport Hotel.

Keuze tussen meer dan 35 sessies, dranken en lunch zijn inbegrepen. 

Voor de publieke sector

De National Tender Day is het grootste evenement voor de publieke sector in België. Elk jaar brengt het de belangrijkste spelers samen om een overzicht te maken van de laatste ontwikkelingen en deze te analyseren. Ook het wettelijk kader wordt jaarlijks geupdate aan de hand van de meest spraakmakende arresten door de Raad van State. 

Dit jaar ligt de focus op de integratie van nieuwe digitale procedures die in oktober 2018 van kracht zullen gaan. Verder hebben we ook een speciaal programma ontworpen voor beslissingnemers, zo krijgen zij specifieke informatie en aangepaste antwoorden op al hun vragen. 

Voor de private sector

De National Tender Day biedt aan bedrijven de mogelijkheid om de belangrijkste publieke actoren te ontmoeten en de specifieke kenmerken van overheidsopdrachten beter te begrijpen om deze beter te beantwoorden. 

Elk jaar brengt het congres meer dan 600 verschillende actoren samen zoals bedrijven, notarissen, advocaten, externe adviseurs, notarissen, administraties, ... Dit jaar wordt er extra aandacht gegeven aan networking. In de verschillende lounges kan u per thema uw projecten van morgen met onze experts voorbereiden.

Programma

Bérénice Wathelet

Counsel, DLA Piper

Hervé Camerlynck

Managing Director at FEBELCEM – the Belgian Cement Association

Serge De Gheldere

CEO Futureproofed – part of Sweco

Kris Vanrenterghem

Chief Sustainability Officer, Willy Naessens

Eveline Ankaert

When Eveline joined Lydian in February 2012 as a Senior Associate, she brought with her seven years of experience as a PhD researcher and teaching assistant at the Institute for Social Law at the University of Leuven (KU Leuven). Eveline holds a Law degree from the Ghent University. ) Additionally, she obtained the degree of …

Eveline Ankaert Read More »

Jurgen De Vreese

Jurgen graduated with a law degree from the Vrije Universiteit Brussel (VUB) in 2001. The following year he received an LL.M in French and European Law from the University of Paris 1 Panthéon-Sorbonne, which also involved a three-month internship in a French law firm. In 2008, he obtained an advanced master’s degree in pension law …

Jurgen De Vreese Read More »

Ilse Mallems

ILSE MALLEMS, Head of Purchasing Department, AZ Jan Palfijn Gent

Wout Mestdach

WOUT MESTDACH, Senior Buyer, AZ Jan Palfijn Gent

Sarah Vangindertael

Sarah startte haar loopbaan 15 jaar geleden als commercieel profiel en groeide nadien door naar Hr / ICT consultancy. Als Sales Manager in een ICT consultancy huis was ze verantwoordelijk voor de uitbouw van het portfolio bij de federale, vlaamse en regionale overheden en kwam zo in contact met overheidsopdrachten. Na de start bij Johnson …

Sarah Vangindertael Read More »

Filip Rommelaere

Filip Rommelaere in ingenieur van opleiding en heeft jaren lang in de telecom sector rollen als country manager, business development manager en accountmanagement achter de kiezen, voor hij na een innovatie project bij Nokia rond de ontwikkeling van een digital therapeutics (DTx) enablement platform in de lente van 2020 – tijdens de eerste covid golf …

Filip Rommelaere Read More »

Actualiteiten

09:00 - 10:00

Regelgeving overheidsopdrachten onder de loep:

  • Welke aanpassingen zijn het gevolg van de verandering van het koninklijk besluit van 15 april 2018 dat verschillende andere besluiten aanpast? Quid retroactieve maatregelen?
  • Welke besluiten kan men trekken uit het controlerapport van 2018 over overheidsopdrachten en concessies?
  • Welke gevolgen brengt het verplicht gebruikt van de UEA met zich mee?
  • Kom alles te weten over e-facturatie en de elektronische handtekening
  • Wat zijn de meest belangrijke richtlijnen in 2018 omtrent sociale dumping, etc.

Christian Geldhof
Head of Procurement
Federale Politie

 

10:10 - 11:10
11:10 - 11:40
11:40 - 12:40
12:40 - 14:20
14:20 - 15:20
15:30 - 16:30

Juridische zaal

09:00 - 10:00

Het UEA in de rechtspraak – op weg naar meer zekerheid, of mag het iets minder zijn? 

De invoering van het Uniform Europees Aanbestedingsdocument lijkt een grote stap voorwaarts op de weg naar administratieve vereenvoudiging. Dat wil echter niet zeggen dat het een tovermiddel zou zijn dat alle problemen uit de weg ruimte.

Om te weten wat het UEA wel en niet is, is het onontbeerlijk te kijken naar de manier waarop de rechtspraak ermee omgaat. Aan de hand van de eerste arresten wordt in deze sessie gewerkt aan een realistisch beeld van het UEA.

Frank Judo
Advocaat
Liedekerke

 

10:10 - 11:10
11:10 - 11:40
11:40 - 12:40
12:40 - 14:20
14:20 - 15:20
15:30 - 16:30

Business

09:00 - 10:00

Les opportunités commerciales lors de la prospection. 

Accorder l’attention nécessaire à la rédaction de votre offre est indispensable et crucial pour maximiser vos chances de remporter un marché. Tant la partie administrative que la partie technique doivent être rédigées avec soin. Cela ne signifie pas forcément consacrer des jours à noircir des pages mais plutôt adapter son discours à l’adjudicateur en communiquant de manière claire et efficace.

Durant cette session, vous ferez le point avec l’orateur sur votre offre : que mettre en avant, sous quelle forme, comment interpréter certaines demandes, comment mettre en valeur vos points forts, comment vous positionner par rapport à vos concurrents,…

Michael Perez
Consultant en marchés publics

 

10:10 - 11:10
11:10 - 11:40
11:40 - 12:40
12:40 - 14:20
14:20 - 15:20
15:30 - 16:30

Praktisch aankopen

09:00 - 10:00

Les nouveautés de la nouvelle réglementation avec focus sur les procédures négociées. 

L’utilisation de la procédure négociée s’accroit, et cette tendance ne devrait pas s’inverser de sitôt. Pour cette raison sans doute, le législateur encadre toujours plus ces procédures.

Cette session est l’occasion de présenter, outre les cas d’application de ces procédures, les points d’attention, plus ou moins nouveaux, les enseignements jurisprudentiels et les trucs et astuces de l’orateur :

  • Éléments à inclure dans le cahier spécial des charges
  • Particularités encadrant le dépôt des offres
  • Spécificités lors de l’analyse des offres
  • Le cadre dans lequel peuvent se dérouler les négociations

 

Si cette session est initialement destinée aux acheteurs, les opérateurs économiques sont évidemment les bienvenus !

Marie-Alice Vroman
Senior Consultant
EBP Consulting

 

10:10 - 11:10
11:10 - 11:40
11:40 - 12:40
12:40 - 14:20
14:20 - 15:20
15:30 - 16:30

Strategisch aankopen

09:00 - 10:00

Meerjaren budgetplanning en overheidsopdrachten.

 

 

10:10 - 11:10
11:10 - 11:40
11:40 - 12:40
12:40 - 14:20
14:20 - 15:20
15:30 - 16:30

Uw advies is belangrijk voor ons

Logo EBP La Chronique Bouwkroniek Infopro digital.fw

De National Tender Day wordt georganiseerd door EBP en de groep Infopro Digital.

Wenst u partner te worden tijdens dit en/of een ander evenement? Wenst u uw eigen expertise te delen als spreker? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Onze Sponsors

Tarieven

Tarief Publieke sector

490 €

  • Deelname aan de seminaries
  • Lunch & drinks
  • Ondersteuning tijdens de opleiding

Tarief Private Sector

850 €

  • Deelname aan de seminaries
  • Lunch & drinks
  • Ondersteuning tijdens de opleiding
  • Networking

Multi Bird

  • 15% bij 2 inschrijvingen
  • 30% vanaf 3 inschrijvingen én krijg de Jaarboek Overheidsopdrachten

Inschrijving

Om u in te schrijven, vul de bestelbon hieronder in of neem contact op via email seminars@ebp.be of per telefoon 02 894 56 05

FAQ

Dit jaar wordt het congres georganiseerd op 25 oktober

Naar goede gewoonte vindt het congres plaats in het Sheraton Airport Hotel.

Iedereen die met overheidsopdrachten geconfronteerd wordt is welkom op dit congres. 

Meer specifiek spreken wij volgende groepen aan: 

  • bedrijven
  • administraties
  • aankopers
  • juristen
  • notarissen
  • externe adviseurs
  • advocaten
  • algemeen directeurs en financieel directeurs
  • HR-managers en stadssecretarissen