Patrimonium Day 2019

Oops! U bent te laat voor de editie 2018.
Op 14 mei 2019 organiseren we de volgende editie, ontdek het programma en schrijf u in.

Voor de publieke sector

Hoe kunt u uw culturele erfgoed optimaal en volgens de regels beheren? Restauratie van monumenten, projectontwerp, aankoop en beheer van kunstwerken, ontwikkeling van artistieke projecten, digitalisatie, ... Advocaten en openbare aankopers, managers en managers van werken, verantwoordelijk voor culturele en artistieke projecten, (nieuw) verkozenen, ... Iedereen die op enige wijze betrokken is bij het beheer van openbaar cultureel erfgoed zal zijn kennis kunnen verrijken op de Patrimonium Day.

Voor de privésector

Architecten, ambachtslui, kunstenaars, ondernemers, ... u bent betrokken bij de restauratie, creatie, promotie of beheer van openbaar cultureel erfgoed ? Neem deel aan onze eerste Patrimonium Day en ontdek het laatste nieuws inzake de wetgeving op dit gebied. Advocaten, juristen : u begeleidt klanten uit de publieke sector : verbreed uw kennis, deel uw ervaringen en best practices.

Programma

Hervé Camerlynck

Managing Director at FEBELCEM – the Belgian Cement Association

Serge De Gheldere

CEO Futureproofed – part of Sweco

Kris Vanrenterghem

Chief Sustainability Officer, Willy Naessens

Eveline Ankaert

When Eveline joined Lydian in February 2012 as a Senior Associate, she brought with her seven years of experience as a PhD researcher and teaching assistant at the Institute for Social Law at the University of Leuven (KU Leuven). Eveline holds a Law degree from the Ghent University. ) Additionally, she obtained the degree of …

Eveline Ankaert Read More »

Jurgen De Vreese

Jurgen graduated with a law degree from the Vrije Universiteit Brussel (VUB) in 2001. The following year he received an LL.M in French and European Law from the University of Paris 1 Panthéon-Sorbonne, which also involved a three-month internship in a French law firm. In 2008, he obtained an advanced master’s degree in pension law …

Jurgen De Vreese Read More »

Ilse Mallems

ILSE MALLEMS, Head of Purchasing Department, AZ Jan Palfijn Gent

Wout Mestdach

WOUT MESTDACH, Senior Buyer, AZ Jan Palfijn Gent

Sarah Vangindertael

Sarah startte haar loopbaan 15 jaar geleden als commercieel profiel en groeide nadien door naar Hr / ICT consultancy. Als Sales Manager in een ICT consultancy huis was ze verantwoordelijk voor de uitbouw van het portfolio bij de federale, vlaamse en regionale overheden en kwam zo in contact met overheidsopdrachten. Na de start bij Johnson …

Sarah Vangindertael Read More »

Filip Rommelaere

Filip Rommelaere in ingenieur van opleiding en heeft jaren lang in de telecom sector rollen als country manager, business development manager en accountmanagement achter de kiezen, voor hij na een innovatie project bij Nokia rond de ontwikkeling van een digital therapeutics (DTx) enablement platform in de lente van 2020 – tijdens de eerste covid golf …

Filip Rommelaere Read More »

Debbie Smets

Debbie is afgestudeerd aan de KULeuven in 2006 als licentiaat Arabistiek en Islamkunde. Aanvullende masters Internationale betrekkingen en conflictbeheersing en Overheidsmanagement en -beleid. Haar loopbaan startte in het personeelsbeleid, maar als afdelingshoofd interne zaken bij een lokaal bestuur kwam ze in aanraking met de wereld van de overheidsopdrachten. Geboeid door de materie koos Debbie ervoor …

Debbie Smets Read More »

Openbaar Cultureel Erfgoed

09:00 - 10:00

Nieuwe toewijzingsverplichtingen: hoe wint zowel de publieke sector als de artistieke wereld?

De wet van 17 juni 2016 en de verplichting om te werken met percelen voor overheidsopdrachten waarvan de waarde de Europese drempel overschrijdt, biedt interessante perspectieven voor de overheid en voor kunstenaars, bouwfirma's,... Ambachters hoeven niet langer als onderaannemers van algemene aannemers te werken om hun ambacht in te zetten op grote projecten. Met een duidelijk lastenboek kan de aanbestedende dienst een juistere en meer complete offerte, alsook een hoger kwaliteitsniveau verwachten.

10:00 - 11:00
11:00 - 11:30
11:30 - 12:30
12:30 - 13:30
13:30 - 14:30
14:30 - 15:30
15:30 - 16:00
16:00 - 17:00

Le Patrimoine Culturel Public

09:00 - 10:00

Nouvelles obligations d’allotissement : comment parvenir à un win-win pour le secteur public et le monde artistique ?

La Loi du 17 juin 2016 et son obligation d'allotissement pour les marchés dont la valeur est supérieure au seuil européen ouvre des perspectives intéressantes pour les pouvoirs publics ainsi que pour les artisans en bâtiments. Ébénistes, forgerons, céramistes, orfèvres ne devront désormais plus travailler en tant que sous-traitants d'entrepreneurs généraux pour exercer leur art dans le cadre de chantiers d'envergure. Moyennant un bon cahier spécial des charges, le pouvoir adjudicateur peut s'attendre à une meilleure communication et à un niveau de qualité amélioré.

Orateurs : Paul Mordan et consultant EBP

10:00 - 11:00
11:00 - 11:30
11:30 - 12:30
12:30 - 13:30
13:30 - 14:30
14:30 - 15:30
15:30 - 16:00
16:00 - 17:00

Behoud van ons patrimonium

We houden een pleidooi voor meer kunst in onze genormeerde en gereguleerde wereld. Maar hoe overheidsopdrachten linken aan behoud van ons patrimonium en het verwerven van kunstwerken of artistieke prestaties ? We debatteren tot we de oplossing vinden !

Eigendomsrecht van de kunstenaar

Wat zijn de grenzen van het intellectuele eigendomsrecht van de kunstenaar of architect en wat zijn de rechten en plichten van de verwervende overheidsinstantie? U komt het hier te weten. Alweer een open dialoog met concrete praktijkvoorbeelden en de nodige juridische achtergrond.

Knowledge Sharing Lunch

Onze experts staan klaar om al uw vragen te beantwoorden. Een interactieve sessie waar eenieder vragen kan stellen, maar ook kan antwoorden op vragen van collega’s. Uw ervaringen delen of eindelijk dé oplossing vinden, het kan allemaal tijdens deze unieke open lunch sessie.

Uw advies is belangrijk voor ons

Logo EBP La Chronique Bouwkroniek Infopro digital.fw

Patrimonium & Public Sector wordt georganiseerd door EBP, een bedrijf van de groep Infopro Digital.

Wenst u partner te worden tijdens dit en/of een ander evenement? Wenst u uw eigen expertise te delen als spreker? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Tarieven

Tarief Publieke sector

450 €

  • Deelname aan de seminaries
  • Lunch & drinks
  • Ondersteuning tijdens de opleiding

Tarief Private Sector

650 €

  • Deelname aan de seminaries
  • Lunch & drinks
  • Ondersteuning tijdens de opleiding
  • Networking

Multi Bird

  • 15% bij 2 inschrijvingen
  • 30% vanaf 3 inschrijvingen

Inschrijving

Om u in te schrijven, vul de bestelbon hieronder in of neem contact op via email seminars@ebp.be of per telefoon 02 894 56 05

FAQ

Dit jaar wordt het congres georganiseerd op 2019.

Patrimonium Day zal plaatsvinden in Brussel. De exacte locatie wordt u zo snel mogelijk meegedeeld.

Iedereen die met overheidsopdrachten geconfronteerd wordt is welkom op dit congres. 

Meer specifiek spreken wij volgende groepen aan: 

  • bedrijven
  • administraties
  • aankopers
  • juristen
  • notarissen
  • externe adviseurs
  • advocaten
  • algemeen directeurs en financieel directeurs
  • HR-managers en stadssecretarissen