Finance Day 2019

Zoom op de nieuwe financiële uitdagingen en alle instrumenten voor een gezond financieel beheer.

Brussel | 19 november 2019

  • tweetalig event frans-nederlands
  • 10 experts beantwoorden al uw praktische vragen
  • lunch & networking
  • locatie: Thon Hotel Bristol Stéphanie

toegang tot 2 conferentiezalen

+10 sprekers en experts

50 deelnemers verwacht

10 actualia sessies

knowledge
case-studies
networking

U werkt in de publieke sector?

  • Onze gerenommeerde experten informeren u over de laatste trends inzake financieel beheer, de voordelen, opportuniteiten en risico's van publieke investeringen, controlemechanismen, vermogensboekhouding en de E-invoice. Een volledig overzicht voor een optimaal beheer van overheidsgelden.

U werkt voor een bedrijf?

  • De Finance Day is de kans voor private actoren om publieke spelers te ontmoeten en meer te weten te komen over hun specifieke belangen en behoeftes. De wereld van de verzekeringen is permanent in beweging. De meest recente rechtspraak heeft een impact op uw dagelijkse praktijk. Zorg dat uw organisatie geen risico loopt en laat u tijdens dit congres informeren door de experts ter zake.

Ontdek onze sprekers

Stijn Knaepen

Consultant, EBP Consulting.
Meer info

Johan Van Steelandt

Projectleiding e-invoicing, Vlaamse Overheid.
Meer info

Lien Wauters-Van der Taelen

Projectteam e-procurement, Vlaamse Overheid
Meer info

Paul-Marie Empain

Na werkzaam te zijn geweest ...
Meer info

Bob Martens

Bob Martens is algemeen erkend ...
Meer info

Programma

Nederlandstalige zaal

Het grootste deel van de uitgaven van een overheid gebeurt via overheidsopdrachten. Hoe deze uitgaven optimaal beheren? Hoe uw organsatie financieel gezond houden? Onze experten informeren u vanuit eigen ervaringen wat de juiste processen en verhoudingen zijn, hoe KPI's te bepalen en welke de quick wins zijn.

Stijn Knaepen
Consultant
EBP

De burger is niet alleen de aandeelhouder, maar ook de klant van de publieke sector. Het is dus aan de publieke sector om aandeelhouders en klanten te werven en hen te behouden zodat ze op termijn zelfs investeerders worden. Vooruitgang, investeringen en aankoopstrategiën moeten door hun duidelijke meerwaarde het grote publiek aantrekken. Welke rol kan een boekhouding hierin spelen? Hoe kan een boekhouding beslissingen ondersteunen en aanmoedigen of ontmoedigen? Welke tools kan een boekhouding bieden in het nemen van strategische beslissingen op vlak van investeringen en rentabiliteit?

Paul-Marie Empain - Zaakvoerder, Empaincoaching

Tijdens de sessie wordt de elektronische factuur en de verschillende uitdagingen voor de overheid gepresenteerd. De volgende punten worden besproken en uitgewerkt:
- Concept van elektronische facturering ;
- Regelgevingskader en verbanden met andere regelgeving ;
- Voordelen voor bedrijven en overheden ;
- Praktische regelingen ;
- Inventarisatie van de situatie.

Lien Wauters-Van der Taelen Projectteam e-procurement, Vlaamse Overheid
Johan Van Steelandt Projectleiding e-invoicing, Vlaamse Overheid

Door de gelimiteerde budgetten moeten aanbestedende overheden steeds creatiever zijn om hun projecten te kunnen realiseren. Waar kan de private sector helpen? Hoe een vruchtbare samenwerking tussen private sector en publieke sector opzetten? PPS, delegeren van diensten, ... ok, maar aan welke prijs en voorwaarden?

Bob Martens Advocaat, DLA Piper

Franstalige zaal

Par ses enjeux et son caractère incontournable, les marchés publics constituent la pierre angulaire des dépenses publiques. Comment gérer ses contrats publics de manière optimale en poursuivant un objectif de saine gestion financière de son institution ? Quels processus, KPI's, ratios, contribuent à une bonne gestion des deniers publics? Quick wins et bonnes pratiques.

Sophie Czerwonogora - Directrice financière du CPAS de Berchem-Sainte-Agathe

Les techniques d’audit et les techniques d’évaluation sont en plein développement et renouvellent en profondeur les mécanismes des contrôles financiers publics, sous l’influence du modèle privé. Contrôle du bon emploi et de la bonne gestion des fonds publics : points d’achoppement et d’attention. Conseils pratiques.

Philip Mariscal - Pemier auditeur-réviseur, Cour des Comptes

La session présentera la facture électronique et ses différents enjeux pour les pouvoirs publics. Les points suivants y seront abordés et développés :
- Notion de facture électronique ;
- Cadre réglementaire et liens avec d’autres réglementations ;
- Avantages pour les entreprises et les administrations ;
- Modalités pratiques ;
- Etat des lieux.

Chloé Hartman - Juriste, Commune de Jette

Dans un contexte où les shareholders et les stakeholders ne font qu’un : le citoyen est en effet non seulement l’actionnaire mais également le client du service public, celui-ci doit faire en sorte d’attirer et capter des citoyens tout en les fidélisant pour en faire des investisseurs. Les perspectives, investissements, stratégies d’achat et de contrats doivent donc être adaptés au plus grand nombre en apportant un maximum de valeur ajoutée. Quel est le rôle de la comptabilité dans ce processus ? Comment peut-elle soutenir et (in)valider certains choix ? Quels outils décisionnels peut-elle fournir aux décideurs des institutions publiques confrontées à des choix stratégiques en matière d’investissement et de rentabilité ?

Paul-Marie Empain - Fondateur, Empaincoaching

Vu les tendances actuelles à la restriction budgétaire, les pouvoirs publics doivent redoubler de créativité pour parvenir à remplir leurs missions d'intérêt général et à réaliser leurs projets. Quel rôle le secteur privé peut-il jouer dans cette réflexion? Comment créer un contexte de collaboration fructueux entre les sphères publique et privée? PPP, délégations de services publics... oui mais à quels prix et conditions?

Kim MöricAvocat, Maître de conférences (ULB) 

Partnership & sponsoring

U wilt zaken doen met de overheid en persoonlijk in contact komen met de aankopers, juristen en adviseurs die een beslissende rol spelen bij het toekennen van overheidsopdrachten?

Grijp dan deze unieke kans om uw bedrijf voor te stellen tijdens FINANCE DAY.

Als partner krijgt u uitgebreide zichtbaarheid in de communicatiecampagne en bij uw doelgroep tijdens het event.
Daarnaast ondersteunen we persoonlijke ontmoetingen met relevante contactpersonen, zodat u uw zakelijke doelen bereikt.

Prijzen

Prijs Publieke Sector

450 € (exl. btw)

Prijs Privésector

650 € (exl. btw)

Multi Events

Vraag uw toegang tot meerdere events aan en geniet van een uitzonderlijke korting.

Stuur uw bericht naar seminars@ebp.be en wij doen het nodige.

Promoties

  • U geniet van een korting indien u zich met 3 of meer deelnemers inschrijft. 
  • Uw korting wordt automatisch verrekend bij uw inschrijving.

Voordelen

Inschrijving

FAQ

Dit jaar vindt de Finance Day plaats op dinsdag 19 november 2019 in Brussel-Centrum.

De Finance Day 2019 zal plaatsvinden in het aangename kader van het hotel:

Thon Hotel Bristol Stéphanie
Louizalaan 91-93
1050 Brussel

www.thonhotels.com

De Finance Day 2019 is van belang voor de publieke sector en haar partners uit de private sector, die allen geconfronteerd worden met financiën, wetgeving, rechtspraak en alle laatste evoluties. Onze experten zullen het hebben over goed beheer van financiën, opportuniteiten en risico's van publieke investeringen, controlemechanismen, vermogensboekhouding en de E-invoice. Een volledig overzicht voor een optimaal beheer van overheidsgelden.

Voor wie: Financiële directeuren, ontvangers, Directeuren-generaal, medewerkers van financiële diensten, advocaten, banken, ...