Gerrie Smits is coach, consultant en bevlogen spreker. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring in industrieën die disrupted zijn door het internet. Dat maakt hem een hands-on expert in de impact van technologie op organisaties, producten, mensen,… Zijn klanten variëren van corporates tot non-profit, van modemerken tot fintech start-ups, zowel in binnen- als buitenland. Woorden die hij (te) vaak gebruikt zijn ‘user’, ‘why’, ‘faciliteren’ en ‘blockchain’. Hij is gedreven door de drang naar innovatie en het uitdagen van de status quo, maar is oud genoeg om de waarde van gezond verstand te snappen.
Voor hij verliefd werd op het internet, schreef Gerrie over muziek, studeerde hij taalkunde aan KU Leuven, maakte hij TV en richtte hij 2 start-ups op in Londen. Daarna werkte hij een paar jaar bij de overheid en was hij Program Director voor de postgraduaat opleiding Digital Business (Antwerp Management School / KdG Hogeschool). De rode draad doorheen zijn carrière is de focus op de gebruiker, de mens. Hij maakt er een punt van om digitale trends te ontrafelen tot wat ze echt betekenen.