Disclaimer
De toepassingen en informatie aangeboden op www.ebp.be zijn hulpmiddelen voor bedrijven bij het binnen halen van overheidsopdrachten en voor administraties bij het voeren van hun overheidsopdrachten. Door de toepassingen en/of informatie te gebruiken erkent elke gebruiker uitdrukkelijk en zonder enige reserve dat noch de bvba EBP, noch één van haar partners direct of indirect verantwoordelijk zijn of aansprakelijk kunnen gesteld worden voor enige rechtstreekse of onrechtstreekse schade in de breedste betekenis van het woord, die voortkomt uit om het even welke fout of onvolledigheid eigen aan de toepassingen hernomen op www.ebp.be, het gebruik van deze toepassingen of die informatie, de onderbreking van de toegang tot de site of de inhoud van de voorstellen die op de site staan.
De bvba EBP en haar partners kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud van enige informatie die door de gebruikers verstuurd wordt, met name betreffende het misbruik, de misleiding, de geringschatting, de laster, de inbreuk op het privéleven, of de onwettigheid, of die het voorwerp zou kunnen zijn van een betwisting, van welke aard ook, die uitgaat van gebruikers of van derden. De gebruiker is als enige verantwoordelijk voor de informatie die hij doorgeeft, de gebruikersgegevens alsook elke ander informatie die aan www.ebp.be wordt doorgegeven.
Wat betreft het doorsturen van publicaties, door besturen naar het Bulletin der Aanbestedingen, reikt de toepassing een hulpmiddel bij de aanmaak van publicaties aan. De gebruiker beslist autonoom welke informatie zijn/haar publicatie bevat en wanneer hij/zij zijn/haar publicatie door stuurt naar het Bulletin der Aanbestedingen. Na dit versturen, ontvangt EBP een bevestiging van het Bulletin der Aanbestedingen dat de bedoelde publicatie ontvangen is en zal gepubliceerd worden volgens de voorwaarden (betaling, datum, etc) bepaald door het Bulletin der Aanbestedingen die de gebruiker uitdrukkelijk aanvaardt en ten zijnen laste neemt. EBP bevestigt op zijn beurt aan de gebruiker de melding van ontvangst van het Bulletin der Aanbestedingen.
Verder stemt de gebruiker er ook mee in dat zijn gegevens kunnen worden gebruikt voor commerciële doeleinden
Algemene voorwaarden
Algemeen
Deze gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing op de website http://www.ebp.be. Door gebruik te maken van deze website verbindt u zich ertoe deze gebruiksvoorwaarden na te leven en te aanvaarden. Deze website is gecreëerd en wordt beheerd door EBP bvba (hierna "EBP"), Burg. E. Demunterlaan 3, 1090 Brussel, BTW-nummer BE 0451.979.022. Gelieve het contactformulier te gebruiken indien u bijkomende informatie wenst.
Informatie op de website en aansprakelijkheid van EBP
De informatie, producten en diensten ("informatie") die op of via deze website worden aangeboden, kunnen onvolkomenheden van allerlei aard bevatten.
De informatie wordt geleverd en weergegeven zonder enige vorm van garantie.
EBP is evenmin aansprakelijk voor mogelijke virussen, indien deze, ondanks de genomen voorzorgsmaatregelen op de site, zouden voorkomen, en wijst alle aansprakelijkheid af voor enige schade die deze virussen kunnen veroorzaken.
EBP behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de informatie op de site op elk tijdstip te wijzigen.
De website en hierop geleverde diensten van EBP worden verleend op een "as is" en "zoals beschikbaar" basis.
EBP is in geen geval aansprakelijk voor enige directe of indirecte, materiële of immateriële schade als gevolg van het gebruik van deze website, en/of enige site waartoe deze site leidt.
Intellectuele eigendomsrechten
De teksten, tekeningen, foto's, films, beelden, data, databanken, software, benamingen, handels- en domeinnamen, merken, logo's en andere bestanddelen van deze site zijn beschermd door intellectuele rechten en behoren EBP of derden toe.
De site is tevens een databank beschermd door het auteursrecht en de wetgeving inzake de bescherming van databanken.
Het is verboden zonder voorafgaand schriftelijk akkoord van EBP de op en via deze website aangeboden informatie geheel of gedeeltelijk op te slaan (anders dan noodzakelijk om de website te kunnen bekijken), te reproduceren, te wijzigen, openbaar te maken, te distribueren of te verzenden, te verkopen of anderszins over te dragen of enige rechten hierop te verlenen aan derden.
Niet-toegestaan gebruik van de website
U verbindt zich er o.m. toe : * De informatie niet op een onrechtmatige, onwettelijke manier te gebruiken, noch op een wijze die direct of indirect schade kan toebrengen aan EBP, aan de met EBP verbonden ondernemingen of aan service providers, distributeurs, klanten van EBP of enige andere derde.
* Geen zodanig gebruik te maken van de website waardoor de website wordt beschadigd, vervormd, onderbroken, stopgezet of anderszins minder efficiënt wordt gemaakt.
Bij miskenning door U van de intellectuele rechten, andere rechten van EBP, verbindt u zich ertoe EBP te vergoeden.
Persoonsgegevens
EBP verzamelt geen persoonsgegevens tenzij deze op vrijwillige basis worden verstrekt.
Met het invullen en versturen van een bestelformulier, een online registratieformulier, of het verzenden van een e-mail geeft een bezoeker EBP toestemming zijn of haar persoonlijke gegevenspersoonsgegevens op te slaan in een bestand van EBP.
U heeft recht op inzage en eventuele correctie van uw desbetreffende persoonsgegevens.
U heeft het recht om u kosteloos te verzetten tegen verwerking van uw gegevens voor direct marketing doeleinden.
U kunt uw aanvraag tot inzage, correctie of verzet richten aan bovenvermeld adres of via het contactformulier.
Automatisch vergaarde niet-persoonlijke informatie
EBP kan anonieme of geaggregeerde gegevens verzamelen van niet-persoonlijke aard, zoals browser type of IP-adres, het besturingsprogramma dat u gebruikt of de domeinnaam van de website langs waar u naar de EBP-website gekomen bent, of waarlangs u die verlaat.
Tijdens een bezoek aan de site kunnen automatisch zogenaamde 'cookies' op de harde schijf van uw computer geplaatst worden.
Deze gegevens helpen ons de site beter af te stemmen op de wensen en voorkeuren van de bezoekers.
Bij de meeste internetbrowsers kunt u cookies van uw harde schijf verwijderen, cookies afwijzen of een waarschuwing ontvangen vooraleer een cookie geïnstalleerd wordt.
Links naar andere websites
Deze website kan hyperlinks naar websites of naar webpagina's van derden en andere partijen bevatten, of daar op een andere manier naar verwijzen.
EBP heeft geen zeggenschap over de inhoud of over andere kenmerken van deze websites of webpagina's en is in geen geval aansprakelijk voor de inhoud of kenmerken ervan.
Het plaatsen van links door EBP houdt op geen enkele wijze een impliciete goedkeuring in van de inhoud van deze websites of webpagina's.
Adviezen via de website
Indien er via de website rechtstreeks of onrechtstreekse adviezen worden gegeven, dan worden deze adviezen zonder vorm van garantie gegeven en zonder dat EBP hiervoor aansprakelijk kan gesteld worden.
Paswoorden/gebruikersnamen en beveiligde delen van de site
U heeft een paswoord en gebruikersnaam nodig om toegang te krijgen tot bepaalde delen van de site.
Toegang tot deze delen zonder paswoord en gebruikersnaam is strikt verboden.
Paswoord en gebruikersnaam dienen vertrouwelijk en geheim te worden gehouden.
Elk gebruik dat wordt gemaakt van onze diensten na geldige identificatie met uw gegevens zal worden geacht door u te zijn verricht.
Indien EBP reden heeft om te geloven dat de veiligheid van de site in gevaar is, kan EBP uw gegevens wijzigen (onverminderd al haar overige rechten en verhalen).
Bij inbreuken behoudt EBP zich het recht voor om de gebruiker of bezoeker van de website te schorsen of definitief toegang te ontzeggen tot de website.
Bovendien wordt het aanmaken van een nieuwe account na een schorsing door EBP beschouwd als misbruik en kan EBP overgaan tot het nemen van verdere maatregelen, waaronder klachtneerlegging bij de bevoegde instanties.
Toepasselijke wetgeving en bevoegde rechtbanken
De Belgische wetgeving is van toepassing op deze website. Ingeval van betwistingen zijn enkel de rechtbanken van Brussel bevoegd.
GDPR
Handvest betreffende persoonsgegevens van de groep Infopro Digital
De groep Infopro Digital (waarvan EBP, EBP Consulting, Bouwkroniek, La Chronique en Infobuild deel uitmaken) is een van de leiders op het gebied van informatieverstrekking aan professionals in Europa. In dit verband verzamelt en verwerkt de groep Infopro Digital tal van persoonsgegevens voor eigen rekening en voor die van zijn klanten en handelspartners.
De groep Infopro Digital zet zich sterk in om te garanderen dat zijn systemen en praktijken voldoen aan de bepalingen van de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Dit handvest betreffende persoonsgegevens beschrijft de beginselen die de groep Infopro Digital heeft toegepast om aan de verordening te voldoen en om de persoonlijke levenssfeer van natuurlijke personen van wie de gegevens worden verwerkt, te beschermen.
Het handvest verduidelijkt ook het algemeen kader van de verwerking van persoonsgegevens binnen de groep Infopro Digital en heeft in die zin tot doel de nodige informatie te verstrekken aan de betrokken personen, in overeenstemming met de geldende regelgeving.
1 Hoe worden de gegevens verzameld?
De groep Infopro Digital verzamelt via zijn activiteiten gegevens waarvan sommige het mogelijk maken natuurlijke personen te identificeren of herkenbaar te maken.
1.1 Rechtsgrondslag voor het verzamelen van gegevens
De wetgeving somt de wettelijke grondslagen op voor het verzamelen van persoonsgegevens, anderszins de legitieme motiveringen van gegevensverzameling. Die wettelijke grondslagen worden in het kader van de door de groep Infopro Digital verzamelde gegevens uiteengezet en/of in herinnering gebracht.
In dit verband kan de groep Infopro Digital persoonsgegevens verzamelen gebaseerd op:
- Toestemming van de betrokkene;
- Uitvoering van de verplichtingen op grond van een contract;
N.B.: Het verzamelen van persoonsgegevens van onze klanten en gebruikers is noodzakelijk voor de uitvoering van de voorwaarden van het contract (bv.: abonnement, abonneren op een online-dienst – gratis of tegen betaling...) en om de verlening van de door de betrokken natuurlijke persoon geabonneerde dienst of het aangekocht product te garanderen. Zo is de toestemming van de persoon in deze context niet nodig omdat de verrichte verwerkingen verband houden met de uitvoering van het contract.
- Het gerechtvaardigd belang van de verwerkingsverantwoordelijke
N.B.: In bepaalde omstandigheden houdt de aard zelf van de door de groep Infopro Digital verleende dienst het verzamelen in van persoonsgegevens van zijn klanten en gebruikers en het doorgeven van die informatie aan aangewezen derden (bv. diensten om personen met elkaar in contact te brengen). De verwerkingen die verband houden met het gerechtvaardigd belang van de verwerkingsverantwoordelijke worden in deze veronderstelling beschouwd als een redelijke verwachting van de betrokkene op grond van de beschrijving van de verstrekte dienst. De groep Infopro Digital beoordeelt natuurlijk voortdurend of zijn gerechtvaardigd belang niet teniet wordt gedaan door het belang van de betrokkene of door de eerbiediging van zijn grondrechten en fundamentele vrijheden.
- Een wettelijke verplichting die de verwerking verplicht stelt.
N.B.: Het regelgevend kader van een activiteit kan bepaalde verwerkingen en doorgiften van gegevens verplicht stellen: bijvoorbeeld voor de facturering van producten of diensten, opleidingsactiviteiten (presentielijst), enz.
1.2 Manieren van verzamelen:
1.2.1 Verzameling via formulieren
De toegang tot en het gebruiken, downloaden en kopen van of zich abonneren op bepaalde diensten of producten houdt het verzamelen van persoonsgegevens over de potentiële klant of gebruiker in. In deze gevallen verstrekken de personen die de papieren of elektronische formulieren invullen gegevens over zichzelf. Die formulieren geven systematisch de volgende elementen aan:
- de naam van de verwerkingsverantwoordelijke,
- de doelstellingen die verband houden met de verrichte verzameling,
- of het verzamelen noodzakelijk is voor het abonneren op de betrokken dienst of de aankoop van het aangeboden product,
- mogelijk ander gepland gebruik en de rechtsgrond van de uitgevoerde verzameling;
- een verwijzing naar de relevante pagina’s van dit handvest over de modaliteiten voor de uitoefening van de rechten door natuurlijke personen, de contactgegevens van de DPO, de regels inzake de bewaartermijn van gegevens, klachtenregelingen bij de toezichthoudende autoriteit, enz.
1.2.2 Verzameling via cookies
We moeten de term “cookies” in de ruime zin van het woord opvatten: alle tracking cookies die bijvoorbeeld tijdens het bezoeken van een website, het lezen van een e-mail, de installatie of het gebruik van software of een mobiele applicatie geplaatst en/of gelezen worden.
Cookies in de vorm van tekstbestanden die tijdens het surfen op de computer van de gebruiker kunnen worden opgeslagen, hebben met name tot doel de navigatie op de sites te vereenvoudigen (automatische authenticatie, personalisering van bepaalde informatie...) of de reclame die tijdens het surfen van de gebruikers wordt weergegeven te personaliseren.
Sommige cookies worden meteen door de groep Infopro Digital op uw computer geplaatst wanneer u op een van hun sites surft. De gebruiker van de site kan het gebruik van die cookies op elk moment weigeren door de parameters van zijn browser aan te passen, met dien verstande dat dergelijke aanpassingen de toegangsvoorwaarden voor producten, inhoud en diensten waarvoor cookies nodig zijn, kunnen wijzigen.
De aanwijzingen om de parameters van uw browser aan te passen zijn opgenomen in Bijlage 1 van dit handvest. Er worden ook andere cookies op uw computer geplaatst door ondernemingen die niet tot de groep Infopro Digital behoren om de navigatiegegevens van de gebruikers te verzamelen wanneer ze op verschillende sites surfen. De groep Infopro Digital werkt met bepaalde van die ondernemingen. Voor meer informatie nodigen we de gebruikers uit het privacybeleid van die ondernemingen te raadplegen, zoals bijvoorbeeld:
- Google Analytics
- Google Adwords
- Criteo
- Bing
- …
Overeenkomstig de wettelijke beschikkingen die van kracht zijn informeert de groep Infopro Digital, alvorens een cookie op de computer van een gebruiker te plaatsen of te lezen:
- de internetgebruikers over het doel van de cookies
- vragen zij om hun toestemming, indien nodig:
- wijzen zij de gebruikers op de mogelijkheid om ze te weigeren.
De cookies en tracking cookies die absoluut noodzakelijk zijn om een dienst te verlenen die de gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, vereisen geen voorafgaande toestemming van de gebruikers. Zo vereisen de volgende tracking cookies bijvoorbeeld geen toestemming van de gebruikers:
- de cookies van het “winkelmandje” op een commerciële site;
- sessiecookies, voor de duur van een sessie, of blijvende cookies die in sommige gevallen een aantal uur op uw computer blijven staan;
- authenticatiecookies;
- sessiecookies die door een mediaplayer zijn aangemaakt;
- load-balancing cookies;
- bepaalde analysetools voor het meten van het aantal bezoekers (analytics);
- blijvende cookies van de personalisering van de gebruikersinterface (taalkeuze of presentatiemogelijkheden).
- Alle andere cookies vereisen voorafgaande toestemming en een verzoek om toestemming, bijvoorbeeld:
- cookies die verband houden met reclame;
- cookies van sociale netwerken die via de sociale media-knoppen worden aangemaakt wanneer zij persoonsgegevens verzamelen zonder toestemming van de betrokkenen;
- bepaalde cookies voor het meten van het aantal bezoekers.
Overeenkomstig de aanbevelingen van de CBPL (Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer) wordt de toestemming verkregen via een banner op de website die de volgende informatie moet bevatten:
- specifieke doeleinden van de gebruikte cookies;
- de mogelijkheid om het gebruik van die cookies te weigeren en de parameters te wijzigen door op een link te klikken met “er meer over weten en de cookies parametreren” in de banner
- voor het feit dat het bijhouden van zijn surfgedrag als toestemming dient voor het plaatsen van cookies op zijn eindapparaat.
- In het algemeen moeten de gebruikers die hun computer met andere personen delen ervoor zorgen dat de op hun computer geïnstalleerde cookies verwijderd worden via de instellingen van hun browser.
1.2.3 Verzameling via de telefoon
De groep Infopro Digital verstrekt bepaalde diensten via de telefoon en kan zo persoonsgegevens verzamelen. Wanneer mogelijk wordt het telefonisch contact bevestigd via e-mail, waardoor de betrokkene het gesprek schriftelijk kan bijhouden en zijn rechten op elk moment kan uitoefenen.
1.2.4 Indirecte verzameling
De groep Infopro Digital kan persoonsgegevens verzamelen via derden (zie hoofdstuk 5). In dergelijke gevallen gaat doet de groep Infopro Digital het volgende:
- een contract opstellen met die derde overeenkomstig de bepalingen van de Verordening;
- de personen in kennis stellen van de doorgifte van hun gegevens aan de groep Infopro Digital binnen het toepassingsgebied van de verordening;
- de bron van de gegevens aangeven in zijn bestanden om de traceerbaarheid ervan te waarborgen;
- informeert de betrokkenen over de modaliteiten voor de uitoefening van hun rechten.
2 Welke soort informatie wordt verzameld?
Sommige van de verzamelde gegevens zijn “persoonsgegevens”, d.w.z. gegevens met betrekking tot personen waardoor deze geïdentificeerd kunnen worden. In overeenstemming met de geldende wetgeving heeft de groep Infopro Digital het minimaliseringsbeginsel aangenomen voor de verzameling van gegevens en worden dus alleen absoluut noodzakelijke gegevens verzameld voor het nagestreefde doel dat aan de betrokken natuurlijke personen is uiteengezet, waarbij ze al hun rechten kunnen uitoefenen.
De persoonsgegevens die, afhankelijk van de aard van de geleverde diensten of producten, kunnen worden gevraagd, zijn de volgende:
Hoofdzakelijk:
- uw naam en adres, met inbegrip van uw adres en e-mailadres,
- uw functie,
- uw telefoon- en faxnummer,
Indien nodig voor bepaalde producten en diensten:
- de gebruikte informatica-apparatuur tijdens het surfen,
- informatie betreffende uw loopbaan (cv, beroepsopleiding, onderscheidingen, enz.), uw locatiegegevens,
- uw verbindings- en navigatiegegevens (IP-adressen, logs), enz.
3 Waarvoor dienen de verzamelde gegevens?
3.1 Gebruik van de verzamelde gegevens
De groep Infopro Digital mag de persoonsgegevens waarover hij beschikt gebruiken om:
- commerciële informatie te sturen betreffende zijn producten, promoties, aanbiedingen, en overige informatie met betrekking tot zijn producten of diensten die aangepast zijn aan de interesses van de betrokkenen;
- doorgeven van informatie over producten en aanbiedingen van derden – klanten of handelspartners van de groep Infopro Digital – in verband met de functie en/of in het kader van een geïdentificeerde interesse in verband met de activiteit van de betrokkene of die van de organisatie waartoe hij behoort;
- betaalde directories van bedrijven en besluitvormers om hun producten en diensten aan te bieden in verband met hun functies en/of in het kader van een geïdentificeerde interesse in verband met de activiteit van de betrokkene of die van de organisatie waartoe hij behoort;
De groep Infopro Digital zal die persoonsgegevens gebruiken in het kader van zijn activiteiten onder de promotie van zijn eigen producten en diensten vallen, zoals marketing voor rekening van derden. Ze worden enkel binnen de strikte grenzen van de geldende wetgeving gebruikt.
3.2 Wijze van toezending van informatie
Volgens de verzamelde adresgegevens kunnen de groep Infopro Digital en zijn partners informatie op de volgende wijzen toezenden:
- Een tekstbericht naar een persoon sturen (sms of MMS, kennisgeving, e-mail, en/of alle overige vormen van elektronische berichten);
- Bericht via sociale netwerken;
- Telefoon;
- Per post;
- Promotionele banner website;
- Zoekmotor op internet.
3.3 Doel van de verzameling
Het doel van de verzameling wordt systematisch aangegeven wanneer deze rechtstreeks door de groep Infopro Digital wordt gedaan en in herinnering gebracht wanneer de verzameling door een derde wordt gedaan. De groep Infopro Digital kan de persoonsgegevens van een persoon in het bijzonder voor een van de volgende doeleinden gebruiken:
- Om de persoon op zijn websites en/of informatiesystemen te registreren en de levering en facturering van diensten/producten die door de ondernemingen van de groep Infopro Digital worden geleverd, te beheren (inclusief de verwerking van alle opgezochte of gevraagde informatie betreffende de producten of diensten ervan) Bv.: verwerking van bestellingen of van een inschrijving
- Om aan de op hem rustende verplichtingen op grond van elk contract dat hem met de betrokkene verbindt en in het kader van het beheer van dit type contract te kunnen voldoen: Bv.: beheer van gebruikers-id’s voor software, toegangsbadges tot een seminar, enz.
- Om aan de op hem rustende wettelijke verplichtingen te voldoen; Bv.: beheer van de deelname aan een opleidingssessie: bijhouden van een presentielijst
- Voor de opvolging, het kritisch onderzoek en de verbetering van zijn aanbod van producten en diensten;
- Voor de analyse van verbindings- en navigatiegegevens om er een surfgedrag uit af te leiden en/of de voorgestelde inhoud aan te passen aan de vastgestelde interesses;
- Om dossiers bij te houden voor intern administratief gebruik (klachten van klanten, klantenbinding, enz.);
- Voor doeleinden van handelsbevordering voor eigen rekening of voor die van zijn handelspartners en adverteerders, onder de volgende voorwaarden in onderstaand deel “Gebruik van de verzamelde gegevens”;
- Voor deelname aan wedstrijden, loterijen of aanbiedingen.
4 Hoe en hoe lang worden de gegevens opgeslagen?
De gegevens die verwerkt worden komen uit de databanken van de groep Infopro Digital, en er worden heel strikte controleregels toegepast, in overeenstemming met de laatste technologische ontwikkelingen en de aanbevelingen van de bevoegde toezichthoudende autoriteit.
4.1 De opslag van persoonsgegevens
De groep Infopro Digital neemt alle nodige voorzorgen om de veiligheid en de vertrouwelijkheid van de persoonsgegevens te waarborgen en in het bijzonder om te voorkomen dat ze vertekend of beschadigd worden of dat onbevoegde derden er toegang tot hebben. De aanbevelingen van de commissies in verband met de gegevens worden in acht genomen bij het beheer van de veiligheid voor de hele groep.
4.2 Bewaartermijn van de gegevens en het archiveren
De bewaartermijn hangt af van de betrokken activiteit, van de aard van het contact (klant of prospect) en van wat gangbaar is in de sector.
- De groep Infopro Digital bewaart bepaalde verplichte documenten (facturen, enz.) zolang als wettelijk nodig
is.
- De bewaartermijn van persoonsgegevens is automatisch vastgesteld voor de hele groep Infopro Digital op 6 jaar.
- Bepaalde gegevens worden minder lang bewaard:
o De cookies vervallen dertien maanden na hun laatste bijwerking.
o De prospectgegevens worden verwijderd na 3 jaar zonder antwoord op geen enkel verzoek.
o De cv’s worden gedurende 2 jaar bewaard.
- De termijn houdt soms verband met het belang of de noodzaak van de verwerking ervan: de gegevens van klanten worden gedurende de zakelijke relatie bewaard of de gegevens die zijn opgenomen in de gidsen worden gedurende de ambtstermijn van de betrokkenen bewaard.
5 Wie zijn de derden die toegang hebben tot de verzamelde persoons- gegevens?
5.1 Binnen de groep Infopro Digital
De groep Infopro Digital bestaat uit meerdere ondernemingen die zich al dan niet binnen de Europese Unie bevinden en die persoonsgegevens kunnen verstrekken die afkomstig zijn van een andere dochteronderneming van de groep, in het kader van de functionele organisatie ervan²
Bepaalde verwerkingen worden bij wijze van voorbeeld uitgevoerd door een personeelslid van een andere dochteronderneming van de groep om commerciële bijstand te bieden, marktonderzoek of onderzoek van de klantendiensten te verrichten, voor het beheer van rekeningen, de levering van producten of diensten die vandaag of in de toekomst worden geleverd, of voor de deelname aan wedstrijden, loterijen of aanbiedingen.
De commercialisatie en vervaardiging van bepaalde producten en diensten van de groep Infopro Digital wordt in sommige gevallen door meerdere entiteiten van de groep uitgevoerd, waardoor het delen van faciliteiten ertoe kan leiden dat meerdere entiteiten de bestanden gebruiken in het kader van een toeleveringsrelatie of medeverantwoordelijkheid voor de verwerking. Alle intragroep overdrachten buiten de Europese Unie worden gereguleerd door een contract waarin de modelcontractbepalingen (zie verder, hoofdstuk 7) zijn opgenomen.
5.2 Buiten de groep Infopro Digital
De groep Infopro Digital kan de persoonsgegevens doorgeven die hij van verschillende derden heeft verzameld, zoals bijvoorbeeld:
- klanten/partners die zich op een dienst hebben geabonneerd waarbij persoonsgegevens van de gebruikers kunnen worden verzameld, met name in het kader van een verzoek om in contact te worden gebracht met personen of in het kader van de opstelling van een prospectiebestand;
- dienstverleners, onderaannemers en leveranciers om diensten voor hun rekening te verrichten (bijvoorbeeld: technische diensten, betalingsdiensten, identiteitscontrole, leveranciers van analysetools, tchat, prestaties);
- andere ondernemingen, financiële instellingen of instellingen/diensten die verantwoordelijk zijn voor de naleving van de wet om fraude te voorkomen of op te sporen, als deze openbaarmaking noodzakelijk is ter vrijwaring van de rechten van de groep Infopro Digital;
- in gevallen waarbij de wet hierin voorziet of op formeel verzoek van een instantie (met name in het kader van een gerechtelijke procedure), overheids-, semi-overheids- of particuliere organen, in het kader van een openbare diensttaak;
- bij een fusie, overname, ontbinding of verkoop van alle of een deel van de activa van de groep. De betrokken personen zullen per e-mail en/of via een opvallend geplaatst bericht op de website(s) van de groep in kennis worden gesteld van alle wijzigen betreffende het eigendom of inzake het gebruik van persoonsgegevens en van de keuzes waarover zij zullen beschikken.
5.3 Werkwijzen met derden
Wanneer persoonsgegevens om welke reden dan ook worden doorgegeven aan een derde (bijvoorbeeld: uitbesteding van diensten, prestaties die voor een klant zijn verricht), past de groep Infopro Digital de voorwaarden toe, zoals bepaald door de geldende wetgeving, met name de informatie van de personen die betrokken zijn bij deze overdracht.
De groep Infopro Digital zorgt ervoor dat passende contractuele bepalingen tussen de groep Infopro Digital en de betrokken derde garanderen dat laatstgenoemde:
- de persoonsgegevens alleen zal gebruiken voor het door hem geformuleerde doel en overeenkomstig de bepaalde doeleinden, zoals vastgesteld in het kader van dit handvest,
- En de passende veiligheidsmaatregelen heeft getroffen om de onrechtmatige of onwettige verwerking van persoonsgegevens, verlies of toevallige vernietiging van die persoonsgegevens, of beschadiging ervan te voorkomen.
6 Tot wie zich wenden voor meer informatie?
De groep Infopro Digital heeft zijn organisatie aangepast om te voldoen aan de eisen van de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming en om aan alle personen alle informatie te verstrekken over de persoonsgegevens die over hen werden verzameld en over de verwerking ervan.
6.1 Uitoefening van het recht van toegang, bezwaar, rectificatie en verwijdering
Alle verzoeken in verband met de uitoefening van uw rechten moeten naar het volgende adres worden verzonden: cnil@infopro_digital.com voor de groep en naar gdpr@ebp.be voor EBP (EBP, EBP Consulting, Bouwkroniek, La Chronique en Infobuild). Dit verzoek moet zoveel mogelijk informatie bevatten om uiterlijk binnen twee maanden na ontvangst te kunnen worden behandeld: de aanvragers moeten bijvoorbeeld het gevraagde e-mailadres en het adres waarvoor het verzoek wordt ingediend aangegeven om het onderzoek te vergemakkelijken.
6.2 Uitoefening van het recht om te worden vergeten
Alle verzoeken in verband met persoonsgegevens die in een artikel verschijnen van een tijdschrift dat de groep Infopro Digital uitgeeft, moeten naar het volgende adres worden verzonden: droitoublimedia@infopro-digital.com voor de groep en naar gdpr@ebp.be voor EBP (EBP, EBP Consulting, Bouwkroniek, La Chronique en Infobuild). De aanvraag moet de redenen van het verzoek bevatten. Zodra de gegevens verwijderd zijn, moet de betrokkene alle verzoeken om een artikel uit een zoekmachine te verwijderen rechtstreeks aan die zoekmachine richten.
6.3 6.3 Gegevensportabiliteit
Alle verzoeken in verband met gegevensportabiliteit moeten naar de DPO van de groep Infopro Digital worden verzonden, die u antwoord zal geven over de haalbaarheid van uw verzoek.
6.4 6.4 Aanwijzing van een Data Protection Officer (DPO) en beroep bij de toezichthoudende autoriteit Om dit aan te vullen, heeft de groep Infopro Digital een Data Protection Officer aangewezen die u op het volgende adres kunt bereiken: dpo@infopro-digital.com voor alle vragen of problemen in verband met de verwerking van persoonsgegevens.
Eenieder heeft de mogelijkheid om rechtstreeks contact op te nemen met de Commissie van bescherming van de persoonlijke levenssfeer (CBPL - www.privacycommission.be/nl ).
7 Worden de gegevens buiten de EU overgedragen?
Als de groep Infopro Digital de persoonsgegevens doorgeeft aan een onderneming van de groep Infopro Digital of aan een derde die buiten de Europese Unie is gevestigd, worden maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat die gegevens hetzelfde niveau van bescherming genieten als opgelegd door de Europese Unie inzake de bescherming van persoonsgegevens.
In dit verband zal de groep Infopro Digital ervoor zorgen dat de verwerking overeenkomstig dit handvest wordt uitgevoerd en gereguleerd wordt door de modelcontractbepalingen van de Europese Commissie die het mogelijk maken voldoende bescherming van de persoonlijke levenssfeer en van de grondrechten van personen te bieden.
8 Bestaan er specifieke verwerkingswijzen?
De groep Infopro Digital kan informatie over ondernemingen combineren met informatie die hen door natuurlijke personen is toevertrouwd onder de in dit handvest vastgestelde voorwaarden en voor de doelen die erin zijn bepaald.
De profileringsmethoden die binnen de groep Infopro Digital worden gebruikt, bestaan in het handmatig of automatisch kruisen van gegevens tussen bedrijfsbestanden en onze databanken met contactgegevens van de groep Infopro Digital (naam, functie, e-mailadres, enz.), op basis van objectieve criteria (omvang, sector, informatica-apparatuur, enz.).
9 Aanwerving
In het kader van zijn aanwervingsbeleid verzamelt en slaat de groep Infopro Digital persoonsgegevens op van potentiële kandidaten. De groep Infopro Digital verzamelt de nodige informatie om profielen te kunnen zoeken die het meest geschikt zijn voor de te vervullen posten, in overeenstemming met de wet en de rechten en vrijheden van personen. De groep mag het cv met de contactgegevens van een persoon niet zonder zijn toestemming doorgeven aan derden. De kandidaten die hun persoonsgegevens willen wijzigen of ze uit onze databanken verwijderen, kunnen op elk moment een e-mail sturen naar recrutement@infopro-digital.com voor de groep of naar job@ebp.be voor EBP (EBP, EBP Consulting, Bouwkroniek, La Chronique en Infobuild) met vermelding van “persoonsgegevens” in het onderwerp.
De kandidaat moet over de instemming van de als referentie opgegeven personen beschikken die door de groep Infopro Digital kunnen worden gecontacteerd.
10 Hoe wordt u op de hoogte gebracht van de bijwerkingen van dit handvest?
De groep Infopro Digital kan dit handvest betreffende persoonsgegevens wijzigen of bijwerken. Alle bijwerkingen zullen op passend geachte plaatsen worden aangekondigd, zodat alle gebruikers op de hoogte worden gebracht van de datum van de laatste bijwerking.
De belangrijkste bijwerkingen kunnen ten laatste op het moment dat die wijzigingen van kracht worden op de institutionele website van de groep Infopro Digital (www.infopro-digital.com) worden aangekondigd.
Bijlage 1: Browserinstellingen
De instellingen kunnen uw toegangsvoorwaarden tot de inhoud en diensten waarvoor cookies nodig zijn wijzigen. Als de browser zo is ingesteld dat alle cookies geweigerd worden, kan de toegang tot de hele site of een deel ervan geblokkeerd zijn.
Om de cookies te beheren op een manier die zo dicht mogelijk aansluit bij de verwachtingen van de gebruikers, moet de browser zodanig worden ingesteld dat er rekening wordt gehouden met het doel van de cookies.
Internet Explorer
Klik in Internet Explorer op de knop Extra en vervolgens op Internet Opties.
Ga naar het tabblad Algemeen en klik onder Geschiedenis op Instellingen.
Klik op de knop Bestanden weergeven.
Firefox
Ga naar het tabblad Extra van de browser en selecteer vervolgens het menu Opties. Er verschijnt een venster
waarin u Privacy selecteert en op Cookies weergeven klikt.
Safari
In uw browser selecteert u het menu Bewerken > Voorkeuren.
Klik op Veiligheid.
Klik op Cookies weergeven.
Google Chrome
Klik op het icoon van het menu Extra.
Selecteer Opties.
Klik op het tabblad Geavanceerde opties en ga naar het onderdeel Vertrouwelijkheid.
1 Overwegende (47) van Verordening 2016/679: De gerechtvaardigde belangen van een verwerkingsverantwoordelijke (...) kan een rechtsgrond bieden voor verwerking, mits de belangen of de grondrechten en de fundamentele vrijheden van de betrokkene niet zwaarder wegen, rekening houdend met de redelijke verwachtingen van de betrokkene op basis van zijn verhouding met de verwerkingsverantwoordelijke. Een dergelijk gerechtvaardigd belang kan bijvoorbeeld aanwezig zijn wanneer sprake is van een relevante en passende verhouding tussen de betrokkene en de verwerkingsverantwoordelijke (...). (...) De verwerking van persoonsgegevens ten behoeve van direct marketing kan worden beschouwd als uitgevoerd met het oog op een gerechtvaardigd belang.
2 Overwegende (48) van Verordening 2016/679: Verwerkingsverantwoordelijken die deel uitmaken van een concern of een groep van instellingen die aan een centraal lichaam verbonden zijn, kunnen een gerechtvaardigd belang hebben bij de doorzending van persoonsgegevens binnen het concern voor interne administratieve doeleinden, waaronder de verwerking van persoonsgegevens van klanten of werknemers.
I. Algemene voorwaarden
1. Deze algemene voorwaarden maken deel uit van de overeenkomsten van adviesverlening en/ of de abonnementsovereenkomsten en/of de overeenkomsten met betrekking tot seminaries/ opleidingen en evenementen tussen de BVBA EBP (hierna kortweg EBP) enerzijds en de klant anderzijds, zelfs in het geval dat zij in tegenstrijd zijn met zijn algemene of bijzondere voorwaarden.
Afwijkingen van deze voorwaarden gelden alleen wanneer deze schriftelijk door EBP aan de klant werden bevestigd. Deze algemene voorwaarden worden aangevuld met bijzondere algemene voorwaarden voor de abonnementsovereenkomsten en voor de overeenkomsten voor seminaries/opleidingen of evenementen.
2. Alle facturen zijn contant betaalbaar op de zetel van EBP. Bij niet-betaling van een factuur op de vervaldag zal deze van rechtswege en zonder ingebrekestelling een intrest opbrengen van 1,5 % per maand. Daarenboven zal het bedrag van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd worden met 10 %, met een minimum van 60 euro, ten titel van vaste overeengekomen schadevergoeding.
3. De overeenkomsten zijn onderworpen aan de Belgische wet. In geval van betwisting tussen partijen zijn uitsluitend de Hoven en Rechtbanken van Brussel (België) bevoegd.
4. Bij de uitvoering van haar taken van adviesverlening en/of de diensten zoals overeengekomen in de abonnementsovereenkomst levert EBP een inspanningsverbintenis. Haar aansprakelijkheid is steeds beperkt tot het bedrag dat voor deze dienstverlening aan de klant werd gefactureerd.
5. Elke klacht in verband met een factuur dient schriftelijk te worden gemeld binnen de 8 dagen na de verzending van de factuur bij gebreke waaraan de factuur geacht wordt aanvaard te zijn.
II. Bijzondere algemene voorwaarden voor de abonnementsovereenkomsten
6. Abonnementen komen tot stand door het toezenden van een ingevuld en ondertekend E.B.P. inschrijvingsformulier door de klant aan EBP en de bevestiging van de abonnementsovereenkomst door EBP bij middel van het verzenden van de factuur.
7. De abonnementen van EBP omvatten :
- Het selecteren van de gepubliceerde overheidsopdrachten, die vallen onder de productcode(s), publicatieblad(en) en land(en), zoals opgenomen op de factuur
- Het verzenden naar de klant van deze geselecteerde publicaties, zo snel mogelijk na het verschijnen ervan in de publicatiebladen.
8. Abonnementen worden afgesloten voor een periode zoals vastgelegd in het initiële door de klant ondertekende contract, en worden stilzwijgend verlengd voor dezelfde duur, met een minimum van 12 maanden. Gehele of gedeeltelijke opzegging of wijziging van het abonnement, dient uiterlijk twee maanden voor de hernieuwingsdatum van het abonnement te gebeuren met een aangetekend schrijven.
9. De abonnee kan te allen tijde om een uitbreiding verzoeken met betrekking tot de productcode(s) en/of publicatie(s) en/of land(en) van zijn abonnement en de eventuele extra kosten zullen door EBP, op basis van het op dat ogenblik geldend tarief, aan de abonnee in rekening worden gebracht.
10. De paperclip naast een publicatie geeft u toegang tot de module “opvragen bestekken/documenten”. Om van deze functionaliteit gebruik te kunnen maken, dient u over voldoende aanvraagkrediet te beschikken. De aankoop van dit krediet kan u doen via telefoon op 02/420 68 60 of door het sturen van een mail naar customer.care@ebp.be. Wanneer u ons vraagt om een bestek/document voor u op te vragen bij de aanbestedende dienst door een “klik” op de knop “verzenden”, wordt 1 krediet in rekening gebracht en automatisch van uw beschikbaar aanvraagkrediet afgetrokken. De kleur van de paperclip geeft u informatie over de mate van beschikbaarheid van het bij de publicatie bestek/document.. De informatie eigen aan de kleurcodes is louter indicatief en verbindt EBP niet. Door gebruik te maken van de dienst EBP bestekonline verleent de klant aan EBP het mandaat om het bestek in naam van en voor rekening van de klant op te vragen bij het desbetreffende bestuur. Uw gebruik van deze module aanvraag bestekken/documenten houdt uw expliciete aanvaarding van de huidige gebruiksvoorwaarden in.
11. Ter compensatie van de muntontwaarding en de verhoging van het aantal publicaties, worden de abonnementsprijzen jaarlijks met een forfaitair percentage van 4,4% verhoogd.
12. In geval van niet tijdige betaling van de factuur van de abonnementsovereenkomst kan EBP ofwel deze abonnementsovereenkomst opschorten tot op de dag van de betaling ofwel de abonnementsovereenkomst ontbinden ten nadelen van de abonnee. In geval van ontbinding van deze abonnementsovereenkomst door EBP ingevolge de niet tijdige betaling door de abonnee, zal deze laatste van rechtswege en zonder ingebrekestelling het overeengekomen abonnementsgeld verschuldigd blijven, te verhogen met verwijlintresten en schadevergoeding zoals voorzien in artikel 2 van de algemene voorwaarden.
13. Elke aansprakelijkheid van EBP is beperkt tot het laatst betaalde abonnementsgeld. De waarborg van de abonnee bestaat erin dat deze zijn abonnementsgeld voor een bron zal teruggestort krijgen in volgende cumulatieve gevallen dat: EBP zou hebben nagelaten een overheidsopdracht aan de klant te melden die is gepubliceerd in ofwel het Belgisch bulletin der aanbestedingen ofwel het Europees Publicatieblad (supplement S) ofwel in het Franse BOAMP en die valt onder publicatie(s), productcode(s) en land(en) zoals opgegeven in de abonnementsovereenkomst, en voor zover de klant deze situatie meldt aan EBP per aangetekend schrijven binnen de 1 maand na de publicatie in het desbetreffende publicatieblad van de bedoelde overheidsopdracht.
14. EBP kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor het, buiten haar wil om, slecht of niet ontvangen door de klant van de elektronische informatie. Hierdoor is de klant alleen verantwoordelijk voor het configureren van het eigen firewall, antivirus, anti-spam software, zodat deze de elektronische informatie, opgestuurd door EBP in het kader van het contract, niet kan weigeren of tegenhouden. De abonnee mag de toegestuurde gegevens noch manipuleren noch gebruiken voor de creatie van publicaties en/of diensten die op enigerlei wijze kunnen concurreren of interfereren met publicaties en/of diensten die al worden geleverd of die in de toekomst zullen worden geleverd door EBP. De toegestuurde gegevens mogen enkel aangewend worden voor intern gebruik door de abonnee binnen zijn bedrijf en slechts door de “single users” zoals volgt en afgesproken binnen de door de abonnee gekozen abonnementsformule. De abonnee dient voor elke “single user” een licentie te bekomen. Een licentie mag niet worden gedeeld (bijvoorbeeld door een distributielijst per email of via andere programma’s) of gelijktijdig op verschillende computers worden gebruikt. Enkel personen die binnen het bedrijf van de abonnee werkzaam zijn kunnen als “single user” worden aangewezen en bijgevolg rechtmatig gebruik maken van de door de abonnee verkregen licenties. De toegestuurde gegevens mogen in geen geval worden gebruikt, verkocht of overgedragen aan een derde partij. EBP heeft het recht om de lijst van personen die toegang krijgen tot de elektronische informatie op te vragen bij de abonnee en te controleren.
15. Het gebruik van de elektronische informatie door personen andere dan de werknemers van het bedrijf is verboden. EBP heeft het recht om de lijst van personen die toegang krijgen tot de elektronische informatie op te vragen bij de klant en te controleren.
16. De klant dient volgende configuratie te voorzien:
- Javascript en cookies moeten geactiveerd zijn
- Popups moeten toegelaten worden
- Min. versie 8 Internet Explorer of recente browser versie.
III. Bescherming van de persoonsgegevens
De persoonlijke informatie die hierboven verzameld is, door de onderneming EBP bvba, vormt een onderdeel van de gegevensverwerking van het abonnement van de klant op het online beheerplatform van overheidsopdrachten van EBP. Deze informatie is nodig om de aanvraag van de klant te verwerken en om de klant op de hoogte te houden van alle diensten en evenementen van EBP. De gegevens van de klant worden opgeslagen in onze klantendatabase. EBP bvba, of elk ander bedrijf van de groep Infopro Digital, kan de klant aanbiedingen sturen voor gelijkaardige diensten.
Conform de huidige wet heeft de klant het recht op toegang, aanpassen of verwijderen van zijn gegevens. Om gebruik te maken van dit recht, kan de klant schriftelijk contact opnemen met EBP, op volgend adres: EBP. – Afdeling GDPR - Burg. E. Demunterlaan, 3 Bus 6, 1090 Brussel of per mail naar gdpr@ebp.be
I. Algemene voorwaarden
- Deze algemene voorwaarden maken deel uit van de overeenkomsten van adviesverlening en/of de abonnementsovereenkomsten en/of de overeenkomsten met betrekking tot seminaries/opleidingen en evenementen tussen de BVBA EBP (hierna kortweg EBP) enerzijds en de klant anderzijds, zelfs in het geval dat zij in tegenstrijd zijn met zijn algemene of bijzondere voorwaarden. Afwijkingen van deze voorwaarden gelden alleen wanneer deze schriftelijk door EBP aan de klant werden bevestigd. Deze algemene voorwaarden worden aangevuld met bijzondere algemene voorwaarden voor de abonnementsovereenkomsten en voor de overeenkomsten voor seminaries/opleidingen of evenementen.
- Alle facturen zijn kontant betaalbaar op de zetel van EBP. Bij nietbetaling van een faktuur op de vervaldag zal deze van rechtswege en zonder ingebrekestelling een intrest opbrengen van 1,5 % per maand. Daarenboven zal het bedrag van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd worden met 10 %, met een minimum van 60 euro, ten titel van vaste overeengekomen schadevergoeding.
- De overeenkomsten zijn onderworpen aan de Belgische wet. In geval van betwisting tussen partijen zijn uitsluitend de Hoven en Rechtbanken van Brussel (België)bevoegd.
- Bij de uitvoering van haar taken van adviesverlening en/of de diensten zoals overeengekomen in de abonnementsovereenkomst levert EBP een inspanningsverbintenis. Haar aansprakelijkheid is steeds beperkt tot het bedrag dat voor deze dienstverlening aan de klant werd gefaktureerd.
- Elke klacht in verband met een factuur dient schriftelijk te worden gemeld binnen de 8 dagen na de verzending van de factuur bij gebreke waaraan de factuur geacht wordt aanvaard te zijn.
II. Bijzondere voorwaarden geldig bij deelname aan seminaries/opleidingen en evenementen
Elke deelnemer ontvangt een bevestiging met alle gegevens over de praktische organisatie van de opleiding/seminarie en een factuur. De annulatie van een deelname aan een opleiding dient schriftelijk gemeld te worden (per fax op het nummer 02/425 85 58, per post of per mail op het adres seminars@ebp.be).
In geval van een annulatie minstens 5 werkdagen vóór de datum van de opleiding, blijft de factuur voor de geannuleerde opleiding verschuldigd maar zal de deelnemer zich gratis kunnen inschrijven voor een opleiding van gelijke waarde op een latere datum; In geval van een annulatie later dan 5 werkdagen vóór de datum van de opleiding doch nog vóór de datum van de opleiding, blijft de factuur voor de geannuleerde opleiding verschuldigd maar heeft de deelnemer recht om zich voor een opleiding op later tijdstip in te schrijven waarop hij een korting zal genieten van 50% van de initiële prijs ervan (niet cumuleerbaar met andere kortingen);
Een deelnemer die voor welke reden dan ook afwezig is op de opleiding, zonder het schriftelijk te hebben gemeld, zal de factuur voor de opleiding waarvoor werd ingeschreven dienen te betalen en zal in geen enkel geval recht hebben op bijzondere herinschrijvingsvoorwaarden; In geval van annulatie van de opleiding door de organisatoren, zal de deelnemer de keuze hebben zich gratis in te schrijven op een gelijkwaardige opleiding van EBP aan dezelfde voorwaarden, of de terugbetaling kunnen vragen.
Annulering bij evenementen : tot 4 weken voor aanvang van de conferentie kunt u kosteloos annuleren (uitsluitend schriftelijk). In geval van annulering na vier tot twee weken voor aanvang van de conferentie bent u 50 % van het inschrijfgeld verschuldigd. Bij annulering binnen twee weken voor aanvang van de conferentie bent u het volledige inschrijfgeld verschuldigd. Uw plaats mag altijd door een vervanger worden ingenomen.
III. Bescherming van de persoonsgegevens
De persoonlijke informatie die hierboven verzameld is, door de onderneming EBP bvba, vormt een onderdeel van de gegevensverwerking van de inschrijving van de klant voor een opleiding en/of evenement van E.B.P. Deze informatie is nodig om de aanvraag van de klant te verwerken en om de klant op de hoogte te houden van alle diensten van EBP. De gegevens van de klant worden opgeslagen in onze klantendatabase. EBP bvba, of elk ander bedrijf van de groep Infopro Digital, kan de klant aanbiedingen sturen voor gelijkaardige diensten.
Conform de huidige wet heeft de klant het recht op toegang, aanpassen of verwijderen van zijn gegevens. Om gebruik te maken van dit recht, kan de klant schriftelijk contact opnemen met EBP, op volgend adres: EBP – Afdeling GDPR - Burg. E. Demunterlaan, 3 Bus 6, 1090 Brussel of per mail naar gdpr@ebp.be
De laatste versie van de voorwaarden van de Groep Infopro Digital vindt u hier.