ICT Day 2020

De toekomst is digitaal, beter begrijpen om het niet te moeten ondergaan.

17 maart 2020

  • tweetalig event Nederlands-Frans
  • +20 experts beantwoorden al uw praktische vragen
  • lunch & networking

5de editie

100 deelnemers verwacht

4 conferentiezalen

+20 topsprekers en experts

15 actualia sessies

Programma

09:00 - 09:30 | Plenaire sessie: Toekomst van het digitale in België

[sessie gegeven in het Engels]

09:30 - 10:30 | Archieven in de cloud

Minder papier, het einde van gangen vol muffe dossiers, moeizaam overleg en ruimtegebrek. De traditionele archivering was lang de enige en beste optie, de archivering van de 21e eeuw moet nog worden bepaald. De consultatie ervan, die deels zelfs al digitaal kan gebeuren, zal blijven bestaan, maar moet het papier echt verdwijnen? Het is van essentieel belang om de toegankelijkheid van het cloud-archief te verzekeren, aangezien het in de toekomst continu en over de nieuwste  technologieën heen, toegankelijk moet blijven. Ook voor betrokken medewerkers. Hoe het elektronisch archief op een veilige manier toegankelijk maken? De cloud is een trend, maar is deze oplossing geschikt voor alle diensten? En wat met het beheer van deze elektronische archieven, doet u dit best intern of extern? De voordelen van moderne archiveringsmethoden lijken duidelijk, maar wat is het kostenplaatje?

Roeland Lembrechts
Advocaat
Sirius Legal

COFFEE BREAK

11:00 - 12:30 | [Rondetafelgesprek] Hoe tot een goede onderhandeling komen voor ICT-contracten?

Uw ICT noden correct en volledig identificeren, is noodzakelijk. De implementatie ervan in een voortdurend evoluerende sector die alle afdelingen overstijgt en een heel eigen jargon hanteert, is een ander paar mouwen en des te complexer.

De software moet het mogelijk maken om het werk uit het verleden te gebruiken, om effectief te zijn in het huidige beheer, maar ook om toekomstige technieken te integreren. Hoe voorkom je het gevaar van een exclusieve ICT -leverancier? Wat zijn de sleutels tot een eerlijke vergelijking tussen verschillende offertes? Een enkele of gebruikersgerelateerde licentie? De software onafhankelijk aanschaffen of huren om updates te verzekeren? Ons expert onthult de geheimen van efficiënte ICT-overheidsopdrachten.

LUNCH & NETWORK

13:15 - 14:15 | Blockchain als dienst voor de burgers?

De impact van de blockchain technologie op overheidsopdrachten.

Deze nieuwe technologie (die iets meer dan tien jaar oud is) zal een impact hebben op de activiteiten van alle bedrijven. In de loop der tijd zal het ook een enorme invloed hebben op het functioneren van de openbare instellingen. Het is daarom hoog tijd om vertrouwd te raken met deze technologie en te zien wat de huidige en toekomstige toepassingen zijn van deze « distributed ledger technologies ».

14:15 - 15:15 | CMDB - Informaticabeheer

CMDB, wat zit er achter dit nieuwe acroniem? De Configuration Management DataBase, of in het goed Nederlands, de configuratiebeheerdatabase, is een database die de componenten van een computersysteem in detail beschrijft om u te helpen de organisatie van het systeem te begrijpen en de configuratie ervan gemakkelijker te wijzigen. (Je moet dan denken aan wachtwoorden, locaties, versie, benodigde hardware, enzovoort) Een hulpmiddel dat het gemakkelijker maakt om met bugs en veranderingen om te gaan? Zeker. Maar vooral om de prioriteiten van de diensten te begrijpen en de analyse van het risico van verandering te verbeteren.

COFFEE BREAK

15:30 - 16:30 | [Praktijksessie] Cybersecurity

09:00 - 09:30 | Plenaire sessie: Toekomst van het digitale in België

[sessie gegeven in het Engels]

09:30 - 10:30 | De uitzonderingen in de wetgeving overheidsopdrachten inzake elektronische communicatie, audiovisuele media en informatica

Hoe de uitzonderingen, voorzien in de wetgeving, interpreteren in dit digitale tijdperk met nieuwe communicatiemiddelen, de mobiele en digitale revolutie.

Youri Musschebroeck
Advocaat
CMS

COFFEE BREAK

11:00 - 12:30 | [Workshop] Leer elkaars taal en haal meer uit een overheidsopdracht voor (digitale) communicatiebureaus

Overheid en agentschap spreken soms een andere taal. Hoe kunnen we de vertaalslag maken en selectieprocedures voor (digitale) communicatie- en eventprojecten vlotter laten verlopen? Met een reeks concrete voorbeelden, tips en advies over selectiecriteria, gunningscriteria, opdrachtomschrijving, timings, inventaris, prijzen,....

Joris Mateusen
Partner & Strategisch Directeur
Absoluut

LUNCH & NETWORK

13:15 - 14:15 | Het intellectuele eigendomsrecht: problematiek en oplossingen

Wat zijn de grenzen van het intellectuele-eigendomsrecht van de dienstverlener en wat zijn de rechten en plichten van de aanbestedende overheid? Heeft zij het recht om een project te wijzigen (website, brochures, posters, bewegwijzering, ...)? Hoe zit het met wedstrijden - bijvoorbeeld voor de keuze van een nieuw logo of grafische identiteit? Het komt voor dat een aanbestedende dienst zich laat inspireren door de verschillende ingediende projecten om tot het uiteindelijke project te komen. Focus op de rechten en plichten van de verschillende partijen die betrokken zijn bij communicatieprojecten.

Andries Hofkens
Advocaat
Sirius Legal

14:15 - 15:15 | Overheidsopdrachten voor grafische diensten: hoe pakt u dit aan?

De vraag naar een nieuw grafisch handvest, nieuwe logo's, website, brochures, posters, een nieuwe grafische identiteit van een stad, gemeente of publieke entiteit:

  • Wat is de toepasselijke regelgeving en wat zijn de procedures en uitzonderingen in dit specifiek dossier?
  • Welke procedure kiezen? Hoe het bestek schrijven?
  • Hoe worden vergoedingen voor ingediende projecten of offertes bepaald?
  • Hoe om te gaan met intellectueel eigendomsrecht?

COFFEE BREAK

15:30 - 16:30 | [Workshop] Intelligente technologieën ten dienste van de publieke sector

Big data, artificial intelligence, cloud, blockchain, ... : hoe het bestek schrijven en hoe de offertes voor deze nieuwe technologieën evalueren?

• 30 minuten theorie en presentatie van de praktijkcase ;
• 30 minuten groepswerk ; en
• 30 minuten debriefing.

Uw experts

U wilt uw expertise delen?  Neem contact op met ons team om de mogelijkheden te bespreken.

Waarom deelnemen?

U werkt in de publieke sector:

  • Beheers de digitalisatie om tijd en kosten te besparen.
  • Leer alles over de cloud en de nieuwste archiveringsmethoden.
  • Ontvang tips en tricks van onze experts om uw IT-behoeften duidelijk te definiëren.
  • Wissel en ontdek oplossingen voor al uw problemen in verband met de uitvoering van een IT-opdracht.
  • Weet hoe en wanneer een communicatieagentschap inzetten via een overheidsopdracht.
  • Praktisch overzicht van de uitzonderingen die in de aanbestedingsregels inzake communicatie zijn voorzien.
  • Krijg concrete voorbeelden en duidelijk advies over hoe te werken met communicatiebureaus.

U werkt voor een bedrijf:

  • Ontdek alle actualiteit inzake overheidsopdrachten.
  • Maak kennis met de publieke sector en vergroot uw kansen op het winnen van overheidsopdrachten.
  • Maak persoonlijk kennis met besluitvormers in de publieke sector, leer meer over hun behoeften en hoe u beter kunt reageren op hun verzoeken.
  • Leer de noden van de publieke sector beter te begrijpen.
  • Ontdek hoe je de documenten van overheidsopdrachten moet interpreteren.

Prijzen

Tarief Publieke sector

€450 (excl. btw)

Tarief Privésector

€650 (excl. btw)

Multi Events

Vraag uw toegang tot meerdere events aan en geniet van uitzonderlijke kortingen.

Stuur uw bericht naar seminars@ebp.be, wij helpen u graag verder.

logo-NL

Promoties

  • Geniet een korting van 10% als u inschrijft met 3 of meer deelnemers.
    Uw korting wordt automatisch verrekend bij uw inschrijving. De promoties zijn niet cumuleerbaar.

Voordelen

Inschrijving

Partnership & sponsoring

U wilt zaken doen met de overheid en persoonlijk in contact komen met de aankopers, juristen en adviseurs die
een beslissende rol spelen bij het toekennen van overheidsopdrachten?

Grijp dan deze unieke kans om uw bedrijf voor te stellen tijdens de ICT DAY.
Als partner krijgt u uitgebreide zichtbaarheid in de communicatiecampagne en bij uw doelgroep tijdens het event.

Daarnaast ondersteunen we persoonlijke ontmoetingen met relevante contactpersonen, zodat u uw zakelijke doelen bereikt.

FAQ

Wanneer vindt de ICT Day 2020 plaats?

De studiedag ICT Day 2020 vindt plaats op dinsdag 17 maart 2020.

Waar vindt de ICT Day 2020 plaats?

We zijn op zoek naar een "digitale" locatie waar de studiedag ICT Day 2020 zal plaatsvinden.

De exacte locatie zal hier later worden meegedeeld.

Aan wie richt zicht de ICT Day 2020?

De ICT Day 2020 richt zich naar iedereen die betrokken is bij of die meer wenst te weten over actuele kwesties inzake de digitale (r)evolutie van de publieke sector. Er is geen uitgebreide voorkennis van de materie vereist.

International

 

Conditions

 
EBP • Avenue du Bourgmestre Etienne Demunter 3, 1090 Bruxelles • Tel.: +32 (0)2 894 56 06 • Fax: +32 (0)2 706 23 89 • seminars@ebp.be
Scroll to Top