Patrimonium Day 2019

Oops! U bent te laat voor de editie 2018.
Op 14 mei 2019 organiseren we de volgende editie, ontdek het programma en schrijf u in.

Voor de publieke sector

Hoe kunt u uw culturele erfgoed optimaal en volgens de regels beheren? Restauratie van monumenten, projectontwerp, aankoop en beheer van kunstwerken, ontwikkeling van artistieke projecten, digitalisatie, ... Advocaten en openbare aankopers, managers en managers van werken, verantwoordelijk voor culturele en artistieke projecten, (nieuw) verkozenen, ... Iedereen die op enige wijze betrokken is bij het beheer van openbaar cultureel erfgoed zal zijn kennis kunnen verrijken op de Patrimonium Day.

Voor de privésector

Architecten, ambachtslui, kunstenaars, ondernemers, ... u bent betrokken bij de restauratie, creatie, promotie of beheer van openbaar cultureel erfgoed ? Neem deel aan onze eerste Patrimonium Day en ontdek het laatste nieuws inzake de wetgeving op dit gebied. Advocaten, juristen : u begeleidt klanten uit de publieke sector : verbreed uw kennis, deel uw ervaringen en best practices.

Programma

MATEUSZ RYŚ

Mateusz Ryś is actief als advocaat sinds 2021 en is ingeschreven aan de Nederlandstalige balie van Brussel. Hij is gespecialiseerd in overheidsopdrachten en het mededingingsrecht. Hij treedt tevens op als spreker in het kader van deze materies. Mateusz heeft zijn master opleiding gevolgd aan de Universiteit Antwerpen en heeft een bijkomende master gevolgd aan de …

MATEUSZ RYŚ Read More »

Chantal Thijs

Elisabeth Robbroeckx

ELISABETH ROBBROECKX, Jurist overheidsopdrachten, FOD Financiën

Kris Wauters

Kris Wauters behaalde een licentie in de rechten aan de KU Leuven, een licentie in het internationaal en Europees recht aan de Université catholique de Louvain en een DEUG AES aan de Université du Havre. Kris is tweemaal gepromoveerd tot Doctor in de rechten. Een eerste maal in 2009 met zijn proefschrift ‘Overheidsovereenkomsten en rechtsbescherming’ en …

Kris Wauters Read More »

Michiel van Lerbeirghe

Public Procurement Manager bij TUC RAIL – engineering en juridische opleiding die hem in staat stelt om de behoeften van de klant beter te vertalen in een adequate en efficiënte overheidsopdracht en om de openbare aanbestedingsprocedure efficiënt en effectief uit te voeren. Master of Public Administration (MPA). Gespecialiseerd in de wetgeving inzake overheidsopdrachten. Specialist in …

Michiel van Lerbeirghe Read More »

Michel Renard

Public Procurement Manager bij TUC RAIL – engineering en juridische opleiding die hem in staat stelt om de behoeften van de klant beter te vertalen in een adequate en efficiënte overheidsopdracht en om de openbare aanbestedingsprocedure efficiënt en effectief uit te voeren. Master of Public Administration (MPA). Gespecialiseerd in de wetgeving inzake overheidsopdrachten. Specialist in …

Michel Renard Read More »

Anja Palmaerts

ANJA PALMAERTS, APEXPRO COMMV

Jarien Bloemen

Jarien Bloemen legt zich toe op het administratief recht. In het administratief recht combineert zij haar kennis van het sociaal recht met het overheidsopdrachtenrecht en ambtenarenrecht. Als advocaat behandelt zij voornamelijk dossiers inzake overheidsopdrachten, ambtenarenrecht en onderwijsrecht. Haar kennis van het arbeidsrecht en met name de praktische toepasbaarheid van de collectieve arbeidsovereenkomst nr. 32bis NAR …

Jarien Bloemen Read More »

Ivan Cols

Ivan Cols is een van de pioniers van HNW (Het Nieuwe Werken) in België.

Pierre Slegers

Ik heb me gespecialiseerd in de sociale zekerheid en de gezondheidszorg, en meer bepaald in de organisatie en financiering ervan. Het is mijn taak om overheidsinstellingen, semioverheidsinstellingen en diverse actoren in de gezondheidszorg (ziekenhuizen, (para)medische beroepsbeoefenaars, farmaceutische bedrijven ….) meer inzicht te bieden in het ingewikkelde en strikt gereguleerde wettelijke kader waarin zij actief zijn. …

Pierre Slegers Read More »

Openbaar Cultureel Erfgoed

09:00 - 10:00

Nieuwe toewijzingsverplichtingen: hoe wint zowel de publieke sector als de artistieke wereld?

De wet van 17 juni 2016 en de verplichting om te werken met percelen voor overheidsopdrachten waarvan de waarde de Europese drempel overschrijdt, biedt interessante perspectieven voor de overheid en voor kunstenaars, bouwfirma's,... Ambachters hoeven niet langer als onderaannemers van algemene aannemers te werken om hun ambacht in te zetten op grote projecten. Met een duidelijk lastenboek kan de aanbestedende dienst een juistere en meer complete offerte, alsook een hoger kwaliteitsniveau verwachten.

10:00 - 11:00
11:00 - 11:30
11:30 - 12:30
12:30 - 13:30
13:30 - 14:30
14:30 - 15:30
15:30 - 16:00
16:00 - 17:00

Le Patrimoine Culturel Public

09:00 - 10:00

Nouvelles obligations d’allotissement : comment parvenir à un win-win pour le secteur public et le monde artistique ?

La Loi du 17 juin 2016 et son obligation d'allotissement pour les marchés dont la valeur est supérieure au seuil européen ouvre des perspectives intéressantes pour les pouvoirs publics ainsi que pour les artisans en bâtiments. Ébénistes, forgerons, céramistes, orfèvres ne devront désormais plus travailler en tant que sous-traitants d'entrepreneurs généraux pour exercer leur art dans le cadre de chantiers d'envergure. Moyennant un bon cahier spécial des charges, le pouvoir adjudicateur peut s'attendre à une meilleure communication et à un niveau de qualité amélioré.

Orateurs : Paul Mordan et consultant EBP

10:00 - 11:00
11:00 - 11:30
11:30 - 12:30
12:30 - 13:30
13:30 - 14:30
14:30 - 15:30
15:30 - 16:00
16:00 - 17:00

Behoud van ons patrimonium

We houden een pleidooi voor meer kunst in onze genormeerde en gereguleerde wereld. Maar hoe overheidsopdrachten linken aan behoud van ons patrimonium en het verwerven van kunstwerken of artistieke prestaties ? We debatteren tot we de oplossing vinden !

Eigendomsrecht van de kunstenaar

Wat zijn de grenzen van het intellectuele eigendomsrecht van de kunstenaar of architect en wat zijn de rechten en plichten van de verwervende overheidsinstantie? U komt het hier te weten. Alweer een open dialoog met concrete praktijkvoorbeelden en de nodige juridische achtergrond.

Knowledge Sharing Lunch

Onze experts staan klaar om al uw vragen te beantwoorden. Een interactieve sessie waar eenieder vragen kan stellen, maar ook kan antwoorden op vragen van collega’s. Uw ervaringen delen of eindelijk dé oplossing vinden, het kan allemaal tijdens deze unieke open lunch sessie.

Uw advies is belangrijk voor ons

Logo EBP La Chronique Bouwkroniek Infopro digital.fw

Patrimonium & Public Sector wordt georganiseerd door EBP, een bedrijf van de groep Infopro Digital.

Wenst u partner te worden tijdens dit en/of een ander evenement? Wenst u uw eigen expertise te delen als spreker? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Tarieven

Tarief Publieke sector

450 €

  • Deelname aan de seminaries
  • Lunch & drinks
  • Ondersteuning tijdens de opleiding

Tarief Private Sector

650 €

  • Deelname aan de seminaries
  • Lunch & drinks
  • Ondersteuning tijdens de opleiding
  • Networking

Multi Bird

  • 15% bij 2 inschrijvingen
  • 30% vanaf 3 inschrijvingen

Inschrijving

Om u in te schrijven, vul de bestelbon hieronder in of neem contact op via email seminars@ebp.be of per telefoon 02 894 56 05

FAQ

Dit jaar wordt het congres georganiseerd op 2019.

Patrimonium Day zal plaatsvinden in Brussel. De exacte locatie wordt u zo snel mogelijk meegedeeld.

Iedereen die met overheidsopdrachten geconfronteerd wordt is welkom op dit congres. 

Meer specifiek spreken wij volgende groepen aan: 

  • bedrijven
  • administraties
  • aankopers
  • juristen
  • notarissen
  • externe adviseurs
  • advocaten
  • algemeen directeurs en financieel directeurs
  • HR-managers en stadssecretarissen
Scroll to Top